انهدام گروهک تروریستی وابسته به داعش در عراق

سازمان مبارزه با تروریسم عراق اعلام کرد افراد گروهک تروریستی وابسته به داعش که قصد انجام عملیات در «ولایت جنوب» را داشتند، دستگیر شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سومریه نیوز، دستگاه مبارزه با تروریسم عراق اعلام کرد در عملیاتی ویژه امروز (پنجشنبه) گروهکی متشکل از ۵ تروریست داعشی را که قصد انجام عملیات در چند روز آینده را داشتند در منطقه‌ای به نام «ولایت جنوب» دستگیر کرده است.

این دستگاه در بیانیه‌ای اعلام کرد به دستور فرمانده کل نیرو‌های مسلح عراق و عبدالوهاب الساعدی، رئیس دستگاه مبارزه با تروریسم، نیرو‌های این دستگاه در عملیاتی پیشدستانه و ویژه عناصر باقی مانده داعش که قصد داشتند امنیت شهروندان بی گناه را در ماه مبارک رمضان به خطر اندازند، دستگیر کردند.

در این بیانیه آمده است یگان‌های اطلاعاتی و عملیاتی این گروهک متشکل از ۵ تروریست داعشی را منهدم کردند.

نیرو‌های مبارزه با تروریسم چندین موشک متعلق به تروریست‌ها را که قصد داشتند به منطقه «ولایت جنوب» در روز‌های آینده حمله کنند، کشف و ضبط کردند.

همچنین نیرو‌های مبارزه با تروریسم در عملیاتی یک تروریست داعشی را در روستای «کنعوص» در استان صلاح الدین دستگیر کردند.

از سوی دیگر نیرو‌های بسیج مردمی عراق در سه محور اقدام به عملیات علیه تروریست‌های داعش در استان صلاح الدین کردند. در تبادل آتش میان دو طرف، یکی از نیرو‌های الحشد الشعبی به شهادت رسید و شماری از تروریست‌ها به هلاکت رسیدند.

همچنین واحد توپخانه الحشد الشعبی اقدام به بمباران مواضع تروریست‌ها در شهرستان آمرلی استان صلاح الدین و تخریب مواضع آن‌ها کرد.

شب گذشته رسانه‌های عراق به نقل از سازمان اطلاعات ملی این کشور اعلام کردند که عبدالناصر قرداش که از او به عنوان نامزد جانشینی ابوبکر البغدادی سرکرده معدوم داعش یاد می‌شود، دستگیر شده است.

در بیانیه سازمان اطلاعات ملی عراق آمده بود: امروز بر اساس اطلاعات دقیق دریافتی، فرد تروریستی به نام عبدالناصر قرداش که کاندیدای جانشینی البغدادی بود، دستگیر شد.

در هفته‌های اخیر هسته‌های مخفی داعش در عراق فعال شده و در مثلث صلاح الدین، دیاله و کرکوک نیرو‌های عراقی به ویژه الحشدالشعبی را هدف قرار می‌دهند. مقامات عراقی معتقدند این تحرکات با حمایت آمریکا انجام می‌شود تا امنیت و ثبات کشور را متزلزل کند و اوضاع را به گونه‌ای جلوه دهد که نبود نیرو‌های بیگانه به ویژه آمریکا در عراق عامل این تنش‌ها بوده است و با این بهانه دولت، پارلمان و مردم عراق را برای باقی ماندن خود در این کشور همسو کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار