وزارت خارجه ترکیه به نیروهای تحت فرماندهی خلیفه حفتر هشدار داد که اگر منافع آنکارا را در طرابلس هدف قرار دهند عواقب وخیمی در انتظار آنان خواهد بود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آناتولی، وزارت خارجه ترکیه امروز (پنج‌شنبه) اعلام کرد: اگر نیرو‌های موسوم به ارتش ملی به فرماندهی خلیفه حفتر، ژنرال سابق ارتش لیبی منافع ترکیه را هدف قرار دهند عواقب وخیمی در انتظار آنان خواهد بود.

سخنگوی وزارت خارجه ترکیه بار دیگر تاکید کرد که دولت وفاق ملی لیبی که از سوی جامعه جهانی به رسمیت شناخته شده را حمایت می‌کند.

خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه دیروز (چهارشنبه) در تماس تلفنی با همتای روس خود بر لزوم آتش‌بس در لیبی تاکید کرد و گفت: پیروزی نیرو‌های وفاق ملی بر مزدوران و تسلط بر پایگاه هوایی ملی، توزان این نبرد را به نفع ارتش تغییر داد و این پیروزی بزرگی برای دولت فائز سراج است.

در این تماس تلفنی همچنین دو طرف حمایت خود را از شروع مجدد فرایند سیاسی سازمان ملل جهت پایان دادن به بحران لیبی اعلام کردند.

استفانی ویلیامز، جانشین نماینده ویژه سازمان ملل در لیبی از افزایش درگیری‌ها میان نیرو‌های وفاق ملی لیبی با شبه نظامیان حفتر در مناطق سکونت غیرنظامیان ابراز نگرانی کرد و گفت: از زمان آغاز عملیات نظامی نیرو‌های حفتر علیه طرابلس بیش از ۲۰۰ هزار شهروند مجبور به فرار از خانه‌هایشان شده‌اند.

او شیوع ویروس کرونا را هم موجب بیشتر شدن مشکلات امنیتی موجود در طرابلس خواند و نیازمندی یک میلیون نفر به کمک‌های بشردوستانه را از جمله پیامد‌های آن دانست.

این مقام سازمان ملل همچنین دخالت طرف‌های بین‌المللی و منطقه‌ای را موجب تشدید و گسترش بحران لیبی اعلام کرد.

از زمان مرگ معمر قذافی در سال ۲۰۱۱ لیبی میان دو قدرت تقسیم شده است: خلیفه حفتر شرق این کشور را به کنترل خود درآورده است و دولت وفاق ملی به ریاست فائز السراج کنترل مناطق مرکزی و طرابلس، پایتخت، را در دست دارد و تنش و درگیری بین این دو گروه ادامه دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار