رییس پژوهشگاه میراث فرهنگی بر تثبیت مالکیت معنوی آثار هنری تاکید کرد

رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی کشور اظهار کرد: با توجه به تغییر روند بازاریابی و تبلیغات در دوران پسا کرونا، لازم است با تثبیت مالکیت معنوی آثار هنری عکاسان در فضای مجازی از ظرفیت این بستر برای معرفی جاذبه‌ها و ظرفیت‌های گردشگری بهره‌مند شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،بهروز عمرانیرئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی کشور  در مراسم رونمایی از کتاب مجموعه عکس «تبریز زیبای جاودان» اثر مقصود سامع سردرودی به مناسبت هفته میراث فرهنگی در تبریز، با اشاره به اهمیت فضای مجازی گفت: از ظرفیت فضای مجازی باید برای معرفی جاذبه‌های طبیعی و ظرفیت‌های گردشگری به نحو مطلوبی استفاده شود.

او با تقدیر از زحمات چند ساله این هنرمند عکاس، گفت: عکس‌ها این امکان را فراهم می‌کنند تا جلوه‌های تاریخی و هویت یک ملت ثبت و ضبط و به آیندگان منتقل شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی نیز در این مراسم اعلام کرد: در صدد هستیم با همکاری هنرمندان صاحب نام استان، درصدد غنی‌تر کردن آرشیو موضوعی عکس این اداره کل هستیم.

در کتاب «تبریز زیبای جاودان» به ۲ زبان فارسی و انگلیسی در ۲۰۰ قطعه عکس رنگی آثار و ابنیه تاریخی، مناظر طبیعی تبریز و آذربایجان شرقی معرفی شده است، همچنین بخشی از این کتاب به مستند اجتماعی و مردم شناسی تبریز اختصاص دارد.

مقصود سامع سردرودی، شاعر، نویسنده و عکاس برجسته آذربایجان شرقی در این کتاب آثار و ابنیه تاریخی، مناظر طبیعی و مستند اجتماعی تبریز را از سال ۱۳۸۰ تا ۱۳۹۸ به ثبت رسانده است.

آثار مقصود سامع سردرودی پیش از این در یکصد نمایشگاه ملی به نمایش درآمده است که از میان آثار وی، ۱۸ هزار مجموعه به آثار و مناظر طبیعی استان تعلق دارد و بیش از ۲۰۰ قطعه عکس ثبت شده توسط این هنرمند از کوچه‌باغ‌های آذربایجان شرقی به دست هنرمندان صنعت فرش، به تابلو فرش تبدیل شده است.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.