گشت‌های محله محور در بافت‌های تاریخی فعال می‌شوند

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد از همکاری نیرو‌های بسیج سپاه در حفظ و حراست از بافت‌های تاریخی استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، سرهنگ رضا پورشمسی، فرمانده سپاه الغدیر استان یزد در دیدار با مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد از همکاری نیرو‌های بسیج سپاه در گشت‌های محله محور بافت‌های تاریخی استان خبر داد و گفت: اطلاعات محدوده بافت‌های تاریخی مصوب استان تفکیک و برای حفظ و حراست در اختیار سپاه قرار گیرد.

او با اشاره به تشکیل کمیته یزد، شهر جهانی، افزود: در کنگره ملی شهدا که به میزبانی یزد برگزار می‌شود کمیته‌ای با عنوان یزد، شهر جهانی به منظور معرفی ظرفیت‌های گردشگری یزد تشکیل شده است.

پورشمسی اظهار داشت: تهیه اقلام تبلیغاتی گردشگری مثل ویدیو‌های معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان برای مدیران و کسانی که در اردو‌ها و کنگره‌های استان شرکت می‌کنند می‌تواند راهکار مناسبی برای معرفی این ظرفیت باشد.

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد ادامه داد: مکانی برای عرضه و فروش محصولات تولید کنندگان و کارآفرینان در نظر گرفته شده که می‌توانیم در این مکان چند غرفه در اختیار صنعتگران صنایع دستی قرار دهیم.

سید مصطفی فاطمی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد نقش رسانه‌ها در توسعه صنعت گردشگری موثر دانست و گفت: صنعت گردشگری، صنعتی نوپا است و به شدت رصد می‌شود و یک خبر منفی می‌تواند این صنعت را به طور کامل متوقف کند.

او با بیان اینکه مشکلاتی که کرونا برای صنعت گردشگری به وجود آورده باید در سطح ملی پیگیری و رفع شود، افزود: کرونا ثابت کرد که بسیاری از صنایع استان وابسته به صنعت گردشگری هستند و اگر گردشگری در استان نباشد صنعت آن‌ها نیز رونق نخواهد داشت.

فاطمی با اشاره به افزایش حفاری‌های غیرمجاز در استان ادامه داد: از ظرفیت اردو‌ها و کار‌های جهادی که زیر نظر سپاه انجام می‌شود می‌توان برای حفظ و حراست از میراث فرهنگی استان بهره برد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار