در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

نبود الگوی کشت عامل اصلی مازاد تولید پیاز

دارایی نژاد گفت: با توجه به نبود الگوی کشت و توقف صادرات، کشاورزان پیاز ‌کار متحمل زیان شدند.

‌مصطفی دارایی نژاد رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی میوه و تره بار در گفت و گو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت بازار پیاز اظهار کرد: در حال حاضر هر کیلو پیاز با نرخ یک هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار و ۵۰۰ تومان در میدان مرکزی میوه و تره بار عرضه می شود.

وی افزود: با توجه به بسته شدن مرز پاکستان و عراق و مازاد تولید روی دست کشاورزان با تجار این کشورها رایزنی های صورت گرفته تا چند ماشین پیاز صادر شود.

دارایی نژاد با اشاره به چالش های پیش روی تولید بیان کرد: نبود الگوی کشت موجب شده در یکسال به حدی پیاز کشت شود که با افت چشمگیر قیمت، تولید برای کشاورز صرفه اقتصادی نداشته باشد و یکسال قیمت به حدی بالا رود که امکان خرید برای خانوار وجود ندارد.

این مقام مسئول ادامه داد: با توجه به مازاد تولید و متضرر شدن کشاورزان، انتظار می رود که از هفته آینده صادرات پیاز آغاز شود.

به گفته وی، اتحادیه بارفروشان در خصوص الگوی کشت اعلام آمادگی کرده که برحسب تولید داخل و صادرات برنامه ریزی شود.

رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی میوه و تره بار در پایان تصریح کرد: با توجه به آنکه کشورهای آسیای میانه خواهان محصولات کشاورزی هستند، از این رو با برنامه ریزی مناسب باید مازاد تولید کشاورزان صادر شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار