رئیس مجلس:

دولت و مجلس باید با همه وجود از ظرفیت ها استفاده کنند/ امروز بیکاری مسئله مهمی است

رئیس مجلس گفت: با توجه به نام‌گذاری امسال به نام جهش تولید، دولت و مجلس باید با همه وجود از ظرفیت ها استفاده کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، علی لاریجانی عصر امروز در نخستین جلسه شورای اداری استان در سالن اجتماعات شهرداری با بیان اینکه در مدیریت بحران کرونا یک مقایسه جدی میان مکتب نظام اسلامی و غربی به وجود آمده، اظهار داشت: ستادی از متخصصان در کشور برای مدیریت بحران کرونا که مربوط به پزشکان و وزارت بهداشت بود به وجود آمد که حتی مقام معظم رهبری بر آن تمکین کرده و احترام گذاشتند.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: شهر مقدس قم در مدیریت بحران کرونا موفقیت‌های چشمگیری داشت که جا دارد از تلاش‌های بی‌وقفه و شبانه‌روزی آنها تشکر و قدردانی کنیم.

او با تاکید بر اینکه در شرایط امروز به اهتمام جدی در کشور نیاز داریم، گفت: وجود رهبری حکیم و فرزانه در نظام جمهوری اسلامی ایران حضور مردم و علاقه مندی آنان به یکدیگر و اخلاص از جمله مهم‌ترین سرمایه‌های کشور هستند که باید شکرگذار این نعمات باشیم.

لاریجانی اضافه کرد: یکی از مسائل مهم کشور بیکاری بوده که بیماری کرونا این داغ را عمیق‌تر کرده است، بسیاری از مغازه‌داران در قم دچار مشکل شدند، برای نمونه سوهان فروشان با مشکلات عدیده‌ای مواجه شدند که باید به آن توجه جدی داشت.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به نام‌گذاری امسال به نام جهش تولید از سوی رهبر معظم انقلاب ابراز کرد: دولت و مجلس باید با همه وجود از ظرفیت ها استفاده کنند.

او با تاکید بر اینکه نباید بگذاریم کارخانه‌های قم دچار بحران شود، ادامه داد: باید زمینه‌های سرمایه‌گذاری را در این شهر فراهم کنیم و  جلوی رکود کارخانجات در استان گرفته شود.

لاریجانی افزود: باید جلوی سنگ‌اندازی ها در مقابل تولید را بگیریم و مقداری شرایط سرمایه‌گذاری را سهل کنیم، در حال حاضر ممکن است سرمایه‌گذاری‌های کلان ساده نباشد اما سرمایه‌گذاری‌های خرد می‌تواند به رونق اقتصادی کشور کمک شایان توجهی کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسئولان استانی اختیارات بیشتری نیاز دارند، تصریح کرد: این امکان در دولت و شورای هماهنگی وجود دارد که اختیارات را به استان‌ها واگذار کنند، در بسیاری از امور اگر اختیارات استانداران را بالاتر ببریم در شرایط بحرانی بسیار کارساز خواهد بود.

او عقب‌افتادگی‌های شهر مقدس قم را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: مسئولان و مدیران قم در آبادانی شهر بسیار تلاش گر هستند، امروز آبادانی قم متفاوت‌تر از گذشته شده اما باید تلاش بیشتری انجام داد.

لاریجانی با تاکید براینکه باید جهشی در شهرسازی‌ها به وجود آید، ادامه داد: از تمامی مردم عزیز قم، مرجعیت معظم، صنعتگران، پزشکان، کارگران و روحانیون و سایر اقشار تشکر و قدردانی می‌کنم.

رئیس مجلس شورای اسلامی مسئله صهیونیسم را پیش رونده دانست و گفت: گاهی از طریق سرزمین‌ فلسطین اشغالی را نشانه می‌گیرند و گاهی در پوشش بخش‌های اقتصادی و صنعتی و شرکت ها ورود می‌کنند که باید جلوی این رفتارها را گرفت.

او طرح مفتضح اخیر ترامپ در خصوص فلسطین اشغالی را مورد اشاره قرار داد و گفت: متاسفانه برخی کشورهای منطقه در قضیه فلسطین به‌جای آنکه محکم‌تر عمل کنند مفتضحانه‌تر عمل می‌کنند، این طرح عملاً همه حقوق فلسطینیان را از بین می‌برد.

لاریجانی در پایان تاکید کرد: باید با صدای رسا در برابر رژیم صهیونیستی و ایادی آن ایستاد و امیدواریم به‌زودی شاهد آزادی قدس شریف باشیم.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.