آماده باش کامل نیروهای ادارات در برابر آتش سوزی در عرصه های طبیعی

با دستورفرماندار قیروکارزین دهیاران، اعضای شوراهای شهر و روستا، شهرداری و آتش نشانی و نیروهای دستگاه‌های مرتبط برای مقابله با آتش سوزی‌های احتمالی عرصه‌های منابع طبیعی آماده باش شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، یعقوب نظریان رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری قیروکارزین گفت: درجلسه ای که با حضور فرماندار، بخشداران مرکزی و افزر و شهردار و رؤسای محیط زیست و مدیریت جهاد کشاورزی برگزار شد به پیشنهاد اداره منابع طبیعی مقرر شد نسبت به اطلاع رسانی شماره تماسهای رابطان حریق در تمامی نقاط شهرستان در فضای مجازی اقدام شود.

او افزود: همچنین مقرر شد در راستای تعامل بین اداره‌ای، مدیریت جهاد کشاورزی نیز نسبت به تخصیص چهار دستگاه تراکتور مجهز به تانکر و آبپاش در روستاهای دور از مرکز بالاخص دهستان زاخرویه که به علت بعد مسافت و شرایط منطقه از جمله مناطق بحرانی به شمار می‌رود اقدام کند.

نظریان با بیان این نکته که همیشه پیشگیری بهتر از درمان است،گفت: اولویت ما در بحث آتش سوزی در عرصه‌های طبیعی پیشگیری است و بر این باوریم در صورت رخداد حادثه، خسارات جبران ناپذیری به این منابع خدادادی وارد خواهد شد لذا تلاش می‌کنم با اتخاذ تدابیر خاص از هر گونه حادثه پیشگیری کنیم.

او افزود: در این نشست اعضای اکیپ ۱۸ نفره کوهنوردی شهرستان علاوه بر اعلام آمادگی کامل داوطلب شدند در حین طبیعت گردی و کوهنوردی نسبت به ترویج فرهنگ پیشگیری از بروز آتش سوزی در مناطق و ارائه آموزش در طبیعت به افرادی که قصد حضور در مناطق تفرجگاهی و بکر را دارند اهتمام ورزیده و نسبت به آمارگیری غیر رسمی افراد مشکوکی که در مناطق صعب العبور و بحرانی تردد دارند اقدام و گزارش آن را به اداره منابع طبیعی ارائه کنند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار