معاون رئیس‌ جمهور در قم:

لازمه رشد و آبادانی کشور سپردن اقتصاد به بخش غیردولتی است

نهاوندیان گفت: اگر ایران اسلامی می‌خواهد به شکوفایی برسد باید تصدی‌گری اقتصاد را به بخش غیردولتی واگذار کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، محمد نهاوندیان،معاون اقتصادی رئیس‌ جمهور عصر امروز در نخستین جلسه شورای اداری استان در سالن اجتماعات شهرداری، تلاش‌های خالصانه مجموعه کادر درمانی، مسئولان، مردم، مرجعیت، طلاب جهادی، نیروهای مسلح را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: استان قم شدیدترین و طولانی‌ترین حالت را در مقابله با کرونا داشته و خوشبختانه با سرافرازی از این امتحان بیرون آمده است.

او ضمن قدردانی از زحمات نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی و مقام عالی دولت در استان گفت: بیماری کرونا یک فرصت بود، میدانی در عرصه بین‌المللی گسترد که نظام‌های جهانی در آن به مسابقه پرداختند و به تعبیر مقام معظم رهبری کشور ما در آن موفق عمل کرد.

معاون اقتصادی رئیس‌ جمهور نخستین عامل موفقیت در مقابله با بحران کرونا را  حوزه درمانی و زیرساخت درمان نامید و ابراز کرد: در گوشه و کنار و در اعماق نظام مدیریتی کشور یک آمادگی و چالاکی برای ارائه خدمات درمانی داشتیم که سبب موفقیت کشور در مدیریت بحران کرونا شد.

نهاوندیان تأکید کرد: مدیریت اجرایی کشور توانست بلافاصله وحدت، تمرکز و چالاکی در تصمیم‌گیری را در مدیریت بحران این بحران اتخاذ کند، همچنین حمایت‌ها و پشتیبانی‌هایی که در مدیریت این بحران صورت گرفت قابل‌ توجه بوده و نباید آن را  از نظر دور نگه داشت.

معاون اقتصادی رئیس‌ جمهور افزود: اطلاع‌رسانی، تبیین و تقاضا در بحران کرونا، همراهی مردم را به دنبال داشت که باید قدردان مردم در این زمینه باشیم، کرونا نشان داد که علی رغم شکاف‌ها و فاصله‌ها، مردم در لحظه امتحان با هم بوده و عزم و ایمان مشترک دارند.

او چهارمین عنصر مشترک عامل موفقیت در بحران کرونا را عزم و ایمان مردم و مسئولان نامید و تصریح کرد: حوزه اقتصاد حوزه دیگری بود که در این عرصه نیز شاهد موفقیت‌های شایان توجهی بودیم.

نهاوندیان چالش‌های پیش روی حوزه اقتصاد در بحران کرونا را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: بسته شدن مرزها، موانع تحریمی و موانع کسب‌ و کار از جمله چالش‌هایی پیش روی مردم و مسئولان بوده است که باید در بحران کرونا پشت سر می‌گذاشتیم.

معاون اقتصادی رئیس‌ جمهور اضافه کرد: آنان که آگاه به مسائل کشور بوده می‌دانند فشارهای اخیر بی‌سابقه و بی‌نظیر بوده است، اما تصمیمات جدی گرفته است که دیگر کشورها در تاب‌آوری نظام جمهوری اسلامی ایران و مقاومت مردم وا مانده‌اند.

او لازمه مدیریت بحران را مدیریت قاعده‌مند و هم‌زمان منعطف دانست و گفت: مدیریت قاعده‌مند به این معنی بوده که در شرایط بحران نباید پریشان شد، و هدف را از دست داد بلکه باید بتوان منعطف عمل کرد، به تعبیر قرآنی باید صبور بود و لازمه صبر و استقامت توجه به اقتضائات و تصمیم درست است.

نهاوندیان لازمه تصمیم درست را محیط‌شناسی برشمرد و تأکید کرد: راه ناامید کردن دشمن از فشارهای اقتصادی رویکرد جهادی است، در این صورت است که می‌توانیم توفیق کسب کنیم و به موفقیت برسیم.

معاون اقتصادی رئیس‌جمهور مدیریت قاعده‌مند و منعطف لاریجانی را قابل‌ توجه دانست و تصریح کرد: اگر منعطف بودن بدون توجه به اقتضائات زمان باشد به‌جای حل مشکلات، آسیب‌ها و مشکلات بسیاری به وجود می‌آید.   

نهاوندیان عنوان کرد: ایران اسلامی اگر بخواهد به رشد و شکوفایی برسد باید تصدی‌گری اقتصاد را به بخش غیردولتی بسپارد، یکی از ویژگی‌های  لاریجانی توجه به این موضوع بوده است.

او در پایان تأکید بر روابط بین‌الملل و مناسبات اقتصادی را مورد اشاره قرار داد و گفت: قم به‌عنوان مرکز روحانیت و حوزه همیشه مورد توجه و عنایت علی لاریجانی بوده است، برای ایشان آرزوی توفیق دارم، انشاءالله این رویکرد خالصانه‌ای که داشتند در ادامه راه نیز کمک‌کار مردم و ذخیره آخرت برای ایشان خواهد بود.  

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار