وظیفه شرعی و قانونی ما پرداختن به فرهنگ ایثار و شهادت است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: وظیفه شرعی و قانونی که بر دوش ما است پرداختن به فرهنگ ایثار و شهادت است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،حسن جعفری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی در جلسه ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس که در سالن شهید باهنر استانداری برگزار شد با اشاره به اینکه جامعه ایثارگران هرگز به دنبال سهم خواهی از نظام مقدس جمهوری اسلامی نیستند، گفت: قناعت، مناعت طبع، ایمان، نوآوری و شجاعت از جمله ویژگی‌های رزمندگان دفاع مقدس بود.
 
او افزود: وظیفه شرعی و قانونی که بر دوش ما گذاشته شده این است که به نحو احسن به فرهنگ ایثار و شهادت و رشادت‌های ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی در طول دفاع مقدس پرداخته شود.
 
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی همدلی مسئولین و فرماندهان با رزمندگان را مهمترین ویژگی آن دوران برشمرد و ادمه داد: اگر بتوانیم فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه حاکم کنیم، قطعاً موفق خواهیم بود و بخشی از مشکلات کشور حل خواهد شد.

جعفری در ادامه سخنانش با گرامیداشت یاد و خاطره حماسه‌آفرینان فتح خرمشهر، بیان کرد: دشمن خرمشهر را به یک شهر قابل نفوذ تبدیل کرده بود.
 
او تصریح کرد: بر همین اساس برای هیچ دکترین نظامی قابل باور نبود که رزمندگان اسلام با حداقل امکانات، خطوط مستحکم دفاعی دشمن را بشکنند و شهر خرمشهر را از اشغال ارتش بعث عراق آزاد کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب بر مراقبت از تحریف ارزش‌ها و واقعیت‌های انقلاب و دفاع مقدس، تاکید کرد: اگر مناسبت‌هایی همچون چهلمین سال دفاع مقدس به خوبی برگزار نشود، قطعاً تاریخ دچار تحریف خواهد شد و کسانی که در دفاع مقدس حضور نداشتند، خود را وارث اصلی انقلاب معرفی خواهند کرد.

جعفری اظهار کرد: تلاش مضاعف تمام دستگاه‌های اداری استان در برگزاری ویژه برنامه‌های گرامیداشت چهلمین سال دفاع مقدس تاکید داریم و همکاری حداکثری تمام ساختار‌ها ضروری است.

او با تاکید بر استفاده از بستر تبلیغات محیطی به منظور بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس، افزود: به دلیل شیوع ویروس کرونا ممکن است امکان برگزاری برنامه‌های متنوع در فضای حقیقی فراهم نشود، بر همین اساس باید از بستر فضای مجازی به منظور گرامیداشت این مناسبت ملی اقدام کرد.

سردار یوسفعلی‌زاده مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان نیز در این جلسه دفاع مقدس را یک رویداد بزرگ تاریخ ساز و اثرگذار دانست و با بیان این که ایران اسلامی می‌تواند به این نقطه درخشان افتخار کند، گفت: ایران بعد از ۲۰۰ سال درگیر جنگ ناخواسته‌ای شد که دشمن در آن به هیچ یک از اهداف خود نرسید و نظام مقدس جمهوری اسلامی و امت حزب‌الله از این آزمون سربلند بیرون آمدند.
 
اتنهای پیام//ز.ق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.