ادامه اقدامات مداخله جویانه آمریکا در امور داخلی چین

سناتور‌های آمریکایی با ادعای محافظت از امنیت ملی هنگ کنگ، در صدد ارائه لایحه مداخله جویانه در امور داخلی چین هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از خبرگزاری رویترز، در ادامه اقدامات مداخله جویانه آمریکا در امور داخلی چین، سناتور‌های آمریکا در نظر دارند لایحه‌ای را برای اعمال مجازات علیه مقامات پکن جهت محافظت از آنچه امنیت ملی در هنگ کنگ خوانده‌اند، ارائه دهند.

چین در تازه‌ترین اقدام در راستای کنترل ناآرامی‌ها و ممانعت از مداخلات خارجی و کلیه فعالیت‌های تروریستی در هنگ‌کنگ قصد دارد تا قوانین سختگیرانه‌ای را علیه تظاهرات‌کنندگان در این منطقه اعمال کند. 

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا دیروز ضمن حمایت از تظاهرات‌کنندگان هنگ‌کنگی، به سران چین نسبت به هرگونه اقدام علیه این افراد هشدار داد و مدعی شد اگر چین قانونی را در راستای ممنوعیت اعتراضات در هنگ‌کنگ تصویب کند، در این صورت آمریکا واکنشی جدی از خود نشان خواهد داد.

وزارت امور خارجه آمریکا نیز به چین در مورد تصویب قانون جدیدی که استقلال و وضع خاص هنگ کنگ را محدود کند، هشدار داده است.

مقامات چین طی سال گذشته میلادی بار‌ها تاکید کردند که واشنگتن در ناآرامی‌های هنگ‌کنگ نقش دارد و مردم این منطقه را به برپایی تظاهرات تشویق می‌کند.

ترامپ همزمان با شیوع ویروس کرونا در جهان، انتقادات خود را علیه چین افزایش داده و طی ماه‌های اخیر بار‌ها پکن را به ارائه اطلاعات نادرست به جامعه بین‌المللی متهم کرده است. در مقابل پکن اعلام کرده که اطلاعات مربوط به ویروس کرونا را به طور کامل و شفاف در اختیار جامعه جهانی قرار داده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار