بار مبادلاتی ایران و عراق بر دوش مرزهای استان کرمانشاه است

استاندار کرمانشاه گفت: بحران کرونا خسارت‌های بسیار زیادی به اقتصاد جهانی وارد کرده و اقتصاد کشور ما نیز از اثرات مخرب این ویروس منحوس در امان نمانده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛  بازوند استاندار کرمانشاه  روز جمعه ۲ خردادماه ۹۹ در حاشیه بازدید از مرز مبادلاتی شیخ صله ثلاث باباجانی اظهار داشت: بحران کرونا خسارت‌های بسیار زیادی به اقتصاد جهانی وارد کرده و اقتصاد کشور ما نیز از اثرات مخرب این ویروس منحوس در امان نمانده است.

او افزود: در  ایام بحران کرونا، کرمانشاه تنها استانی است که مرز‌های مبادلاتی‌اش با کشور عراق همچنان فعال هستند.

استاندار کرمانشاه عنوان کرد: در این شرایط بار مبادلاتی مرز‌های مهران و خوزستان روی دوش مرز پرویزخان قرار گرفت و گاه تا ۴ هزار کامیون کالا در نوبت ترخیص قرار داشتند.

او ادامه داد: با رایزنی‌هایی‌که با کشور عراق صورت گرفت خوشبختانه مرز‌های شوشمی و شیخ‌صله بازگشایی شدند و هم اکنون کار ترخیص ۳۰ درصد کالا‌های مبالاتی از طریق این دو مرز انجام می‌شود.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: هم اکنون از مرز شیخ‌صله روزانه تا ۲۸۰ کامیون کالا ترخیص می‌شود. قصد داریم با هماهنگی با طرف عراقی علاوه بر افزایش ساعات کار روزانه، مرز را در روز‌های تعطیل هم باز نگه داریم.

او افزود: همچنین در تلاش هستیم با هماهنگی با طرف عراقی بتوانیم مرز خسروی را هم بازگشایی کنیم و این موضوع را در شورای توسعه شرق و غرب کشور با وزیر کشور مطرح کرده‌ایم.
انتهای  پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار