کاهش ۸۰ درصدی محصولات باغی در بافت

مدیر جهادکشاورزی شهرستان بافت گفت: امسال به دلیل سرمازدگی و بارش تگرک در زمان گل دهی باغات، شاهد کاهش ۸۰ درصدی محصولات باغی به ویژه در محصول زردآلو هستیم.

لللحسین الهی فر، مدیر جهادکشاورزی شهرستان بافت در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، با بیان اینکه مرحله اول برداشت نوبرانه‌های باغی در مناطق گرمسیر شهرستان آغاز شده است و تا پایان شهریور ماه در مناطق سردسیر ادامه خواهد داشت، گفت: برداشت محصول زردآلو از باغات شهرستان بافت آغاز شده و این محصول به زودی وارد بازار مصرف خواهد شد.

او افزود: برداشت این محصول از باغات بخش خَبر شهرستان که یکی از مناطق گرمسیر و مستعد محصولات باغی، آغاز شده است.

الهی فر تصریح کرد: سطح زیر کشت باغات زردآلو در شهرستان بافت هزار هکتار است که سالیانه در هر هکتار به طور متوسط، ۵ تن محصول برداشت و روانه بازار‌های داخل استان و استان‌های همجوار می‌شود.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان بافت بیان کرد: محصول برداشت شده در شهرستان، علاوه بر تامین بازار‌های شهرستان، مرکز استان و سایر شهرستان‌های هم جوار به استان‌های فارس، هرمزگان و یزد هم ارسال می‌شود.

او افزود: امسال به دلیل سرمازدگی و بارش تگرک در زمان گل دهی باغات، شاهد کاهش ۸۰ درصدی محصولات باغی به ویژه در محصول زردآلو (قیصی) هستیم.

شهرستان بافت به دلیل اقلیم متنوع و پر بارش، منطقه‌ای مستعد برای تولید محصولات سردرختی چون، گیلاس، آلبالو، هلو، شلیل، سیب درختی و انواع زردآلو است.

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار