مدیرکل حفظ آثار استان سمنان:

کانون پرورش فکری اشاعه دهنده فرهنگ ایثار و شهادت است

سرهنگ سلامی با اشاره به ضرورت جذابیت روایت‌ها برای کودکان گفت: کانون پرورش فکری اشاعه دهنده فرهنگ ایثار و شهادت است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، سرهنگ محمد حسن سلامی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان در آستانه سوم خرداد سال‌روز آزادسازی خرم‌شهر در نشستی با مدیرکل و کارکنان ستادی کانون پرورش فکری بر گسترش هم‌کاری در حوزه اثرگذار کودک و نوجوان تأکید کرد و گفت: کانون با اجرای فعالیت‌های متنوع فرهنگی، هنری و ادبی برای مخاطبان کودک و نوجوان، مسئولیت بزرگی برای حفظ و ماندگاری این حماسه‌ها در فرهنگ کشور دارد.

او در ادامه افزود: بخشی از زحمت پرورش نسل امروز انقلاب با شما مربیان کانون پرورش فکری است و اگر ره‌آورد تلاش و مجاهدت شما، شکل‌گیری شخصیت‌ها و جوانان انقلابی باشد که در آینده قلب‌شان برای اسلام، کشور و انقلاب اسلامی بتپد و آگاه شوند این‌همه خون‌های پاکی که برای به ثمر نشستن انقلاب اسلامی تا امروز ریخته شد تا انقلاب و اسلام بماند، عزت اسلامی و انقلابی این ملت بماند، لذا بایست ادامه‌دهنده راه شهدا و انسان‌های مجاهد باشند و روحیه مجاهد پروری در کشور برای حفظ انقلاب و ارزش‌های اسلامی، فرهنگ ایثار و شهادت و فداکاری، ترویج پیدا کند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان هم‌چنین با اشاره به جذابیت بیان داستان‌هایی از جنس ایثار، جهاد، مقاومت و فداکاری برای مخاطبان به زبان کودکانه، گفت: پیشنهاد می‌شود با توجه و تمرکز بر این داستان‌ها و مشابه چنین کار‌هایی در فضای کانون برای انتقال معارف انقلاب و ارزش‌های دفاع مقدس، فعالیت‌های ویژه‌ای انجام و تدبیری اندیشیده و کارگروهی تشکیل و از کلیپ‌ها و موشن گرافی‌های دفاع مقدس در کانال‌ها و گروه‌های مجازی استفاده شود.

سرهنگ سلامی در بخشی از سخنانش تصریح کرد: محیط کانون پرورش فکری، اشاعه دهنده فرهنگ ایثار و شهادت است و بر مخاطب تأثیر مثبت می‌گذارد و از سوی کودکان و نوجوانان به خانواده‌ها منتقل می‌شود و روی آن‌ها نیز اثرگذار است.

او با اشاره به هم‌کاری‌های گسترده کانون پرورش فکری و حفظ آثار، آمادگی بنیاد را برای هم‌کاری بیش‌تر با کانون و آشنایی اعضای کودک و نوجوان با فرهنگ ناب دفاع مقدس اعلام کرد.

نبی‌الله خدابخشی مدیرکل کانون استان سمنان نیز گفت: در آستانه سال‌روز سوم خرداد، روز مقاومت و پایداری، جا دارد از شهیدان گران‌قدر این عملیات بزرگ و مقدس و تعیین‌کننده در سرنوشت جنگ تحمیلی یاد کنیم که با ایثار و شجاعت خود نشان دادند کار‌های مؤثر با عمل‌گرایی در دین اتفاق می‌افتد.

او افزود: کانون پرورش فکری مانند سایر نهاد‌های فرهنگی در پی شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مراکز فرهنگی‌هنری فعالیت‌های خود را به‌صورت غیرمستقیم در بیش از ۵۰ گروه مجازی برای مخاطبان کودک و نوجوان آغاز کرده و مربیان در این فضا، فرآیند‌های مناسبتی را درست و در جای خود به شکل مؤثر برای آن‌ها بیان می‌کنند.

خدابخشی در ادامه، خروجی این فعالیت‌ها را در دو بخش تولید اثر از سوی اعضا و اثرگذاری فعالیت‌ها بر مخاطبان کودک و نوجوان با توجه به نگاه به این موضوع برشمرد و تأکید کرد: اثرگذاری فعالیت‌ها زمانی اتفاق می‌افتد که خودمان این باور را داشته باشیم و با عمق جان به موضوعات مورد نظر بپردازیم.

انتهای پیام / ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار