ثبت ۹ مورد مثبت بیماری کرونا در نیکشهر

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان نیکشهر گفت:۹ مورد مثبت بیماری کرونا از ابتدای شیوع بیماری تاکنون در شهرستان نیکشهر ثبت شده است.

 همایون دادگر مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان نیکشهر در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: متاسفانه به دلیل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، ویروس کرونا در سطح جامعه با سرعتی بیشتر از روز‌های قبل در حال انتشار است و از ابتدا شیوع بیماری کرونا تاکنون  نه مورد مثبت در شهرستان نیکشهر ثبت شده است.

او گفت: اگر مردم موازین بهداشتی را رعایت نکنند، پیش بینی می‌شود که روز‌های سخت را پیش رو داشته باشیم.

مدیر شبکه بهداشت و درمان نیکشهر بیان کرد: رعایت نکات بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برای قطع زنجیره انتقال انسانی این ویروس بسیار ضروری است.

او اظهار داشت که اصلی‌ترین دغدغه ما در مجموعه شبکه بهداشت و درمان شهرستان صیانت از سلامت مردم است که متاسفانه برخی از شهروندان با رفتار‌های پرخطر سلامت خود و جامعه را به خطر می‌اندازند.

او با اشاره به نقش تاثیر گذار علما و فرهنگیان در سطح جامعه افزود: معلمین و اساتید دانشگاه‌ها با آموزش و آگاهی بخشی در کنار کادر پزشکی وظیفه‌ای خطیر در صف مبارزه با کرونا دارند و قطعا آموزش در فضای مجازی و حقیقی بستر آگاهی بهتر و بیشتر مردم در زمینه رعایت نکات بهداشتی را فراهم خواهد نمود.

او افزود: از علما بزرگوار نیز انتظار می‌رود با توجه به نقش کلیدی و تاثیر گذار خود در سطح جامعه به خصوص در جوامع محلی مردم را به رعایت اصول بهداشتی تشویق کنند.

دکتر دادگر گفت: با توجه به اینکه جمعیت زیادی از مردم مسلمان در نماز عید سعید فطر شرکت خواهند کرد باید بهداشت فردی و عمومی با حساسیت بیشتری رعایت شود.

او گفت: حک پهلی یا طلب حلالیت از سنت‌های دیرینه مردم این منطقه است که بعد از انجام مراسم نماز عید صورت می‌گیرد، امسال با توجه به شرایط پیش آمده و شیوع گسترده ویروس کرونا از مردم تقاضا می‌کنیم از دست دادن، روبوسی و بغل کردن یکدیگر جدا خودداری نمایند.

همایون دادگر مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان نیکشهر در پایان از مردم این شهرستان خواست فاصله اجتماعی لازم را رعایت و حتی الامکان با ماسک و دستکش در نماز عید سعید فطر حضور یابند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.