دیدار وزیر خارجه سعودی با فرستادگان دولت عراق در ریاض

وزیر خارجه سعودی پس از دیدار با وزیر دارایی و نفت عراق در ریاض اعلام کرد عربستان آماده است به صورت همه‌جانبه از بغداد حمایت کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شفق نیوز، سفارت عراق در ریاض در بیانیه‌ای اعلام کرد علی عبدالامیر علاوی، وزیر دارایی و وزیر نفت به عنوان فرستاده دولت جدید عراق به همراه سالم الجبلی، مشاور نخست وزیر عراق عصر دیروز (جمعه) وارد ریاض شد و با فیصل بن فرحان آل سعود، وزیر خارجه عربستان و شماری از وزرای سعودی دیدار و گفتگو کرد.

در این بیانیه آمده است: هدف از سفر وزیر دارایی به ریاض بحث و رایزنی درباره روابط دوجانبه، مسائل اقتصادی و بررسی مسائل منطقه‌ای بوده است.

دو طرف در این دیدار بر افزایش و تحکیم روابط دوجانبه تاکید کرده و درباره مسائل منطقه‌ای و جهان که مورد توجه دو کشور است گفتگو کردند.

بر اساس این بیانیه، وزیر خارجه عربستان پس از این دیدار بر آمادگی ریاض در خصوص حمایت همه جانبه به ویژه در عرصه اقتصادی و شکوفایی آن از عراق تاکید کرد.

وزیر خارجه عربستان افزود: ریاض از دولت عراق برای عبور از بحران تروریسم و بازگشت امنیت حمایت می‌کند.

وزیر دارایی عراق نیز درخصوص اهداف این سفر گفت: هدف از سفر به عربستان توجه به سه محور برای پیشبرد روابط دو کشور بود. محور اول حمایت فوری و نقدی از بودجه عراق و محور دوم تشویق شرکت‌ها و موسسات سعودی برای سرمایه گذاری در بازار عراق به ویژه در بخش نیرو و کشاورزی بوده است و همچنین اینکه بخش تجاری میان دو کشور در راستای بازسازی کشور فعال سازی شود.

ملک سلمان، پادشاه عربستان نیز روز پنج‌شنبه با برهم صالح، رئیس جمهور عراق گفتگویی داشته و در این گفتگوی تلفنی درخصوص تقویت روابط دوستانه میان دو کشور، راه‌های تقویت آن و افزایش همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف رایزنی کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار