اختصاص ۵۲ میلیارد تومان تسهیلات مکانیزاسیون به خراسان جنوبی

۵۲ میلیارد تومان تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی به خراسان جنوبی اختصاص یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، قوسی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: این اعتبار در قالب تسهیلات ۱۵ درصد با بازپرداخت پنج تا هفت ساله به بهره‌برداران پرداخت می‌شود.

او با بیان اینکه این اعتبارات با هدف افزایش ضریب مکانیزاسیون در حوزه کشاورزی پرداخت می‌شود، افزود: بهره برداران این تسهیلات را برای خرید ماشین آلات و ادوات کشاورزی هزینه می‌کنند.

قوسی گفت: کشاورزان می‌توانند برای دریافت این تسهیلات به مدیریت و مراکز جهاد کشاورزی مراجعه و نسبت به تکمیل پرونده اقدام کرده و از اولویت پرداخت برخوردار شوند.


بیشتر بخوانید:برخورداری ۸۲ هزار بهره بردار از تسهیلات کشاورزی


رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان استفاده از تکنولوژی روز در کشاورزی برای رسیدن به توسعه پایدار، کاهش هزینه‌های تولید و صرفه جویی اقتصادی، افزایش کیفیت و دقت عملیات زراعی با کاهش عملیات کارگری، انجام به موقع عملیات کشاورزی و کاهش هدر رفت محصولات کشاورزی را از مزایای اجرای طرح مکانیزاسیون عنوان کرد.

او گفت: ضریب مکانیزاسیون خراسان جنوبی هم اکنون به ۱.۹۷ اسب بخار در هر هکتار رسیده که این شاخص از میانگین کشوری بالاتر است.

خراسان جنوبی دارای پنج هزار و ۲۱۳ دستگاه تراکتور و ۶۵ دستگاه کمباین است که حدود ۴۰ درصد از این وسایل عمری بالای ۲۵ سال دارند و نیازمند نوسازی هستند.

انتهای پیام / ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.