پرداخت ۹۲ میلیارد تومان تسهیلات کشاورزی در خراسان جنوبی

مدیر امور سرمایه گذاری سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از پرداخت ۹۲ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری به ۴۸۵ طرح کشاورزی خبر داد.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛بهدانی مدیر امور سرمایه گذاری سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: از بهمن ماه سال گذشته تاکنون حدود 92 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری به 485 طرح کشاورزی پرداخت شده است.
وی افزود: میزان اشتغال پیش بینی شده برای این طرح ها یک هزار و 442 نفر است که در صورت بهره برداری محقق خواهد شد.
بهدانی گفت: تاکنون یک هزار و 905 طرح کشاورزی به ارزش 400 میلیارد تومان در سامانه کارا ثبت و به بانک های عامل معرفی شده است.
مدیر امور سرمایه گذاری سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اشتغال پیش بینی شده برای طرح های معرفی شده به بانک را پنج هزار و 420 نفر عنوان کرد و افزود: با پرداخت این تسهیلات گام بزرگی در اشتغال بخش کشاورزی استان برداشته می شود.
وی گفت: مرحله نخست تسهیلات ابلاغی اشتغال پایدار روستایی و عشایری در استان به اتمام رسیده است و منتظر ابلاغ مرحله دوم تسهیلات هستیم.
بهدانی با اعلام اینکه تسهیلات مرحله دوم در هفته های آتی به استان ابلاغ خواهد شد، افزود: در حال حاضر 538 طرح به مبلغ 132 میلیارد تومان در استان مصوب و منتظر ابلاغ تسهیلات است.
مدیر امور سرمایه گذاری سازمان جهاد کشاورزی استان اظهار کرد: همچنین یک هزار و 366 طرح به مبلغ 277 میلیارد تومان در بخش کشاورزی خراسان جنوبی در دست بررسی قرار دارد.
وی بیان کرد: از آنجا که خراسان جنوبی قطب تولید و پرورش دام است لذا بیشترین طرح های پرداختی اشتغال نیز مربوط به حوزه دام و طیور بوده است.
بهدانی با بیان اینکه 6 طرح بخش کشاورزی استان به کارگروه ملی ارسال شده است، تصریح کرد: مجموع تسهیلات موردنیاز این طرح ها 73 میلیارد تومان با اشتغال 848 نفر پیش بینی شده است.
مدیر امور سرمایه گذاری سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: با توجه به اینکه مرحله نخست تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری به اتمام رسید هیچکدام از طرح های ملی تاکنون به پرداخت نرسیده است.
وی با بیان اینکه سه طرح ملی استان در بخش کشاورزی آماده دریافت تسهیلات است، افزود: با ابلاغ مرحله دوم تسهیلات اشتغال این طرح ها در اولویت پرداخت قرار می گیرد.
بهدانی گفت: مابقی طرح های ملی نیز در دست بررسی با تکمیل وثایق هستند که هفته جاری برای پیگیری طرح های ملی عازم تهران هستیم.
مدیر امور سرمایه گذاری سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی افزود:توسعه اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری از طریق پرداخت تسهیلات به متقاضیان سرمایه گذاری، برنامه دولت تدبیر و امید است و سامانه کارا نیز برای این منظور توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی راه اندازی شد.
وی اظهار کرد:در مرحله نخست تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری 118 میلیارد تومان تسهیلات به استان خراسان جنوبی ابلاغ شد که به 139 میلیارد تومان افزایش یافت.
بهدانی بیان کرد:بنابر اعلام مسئولان از ابتدای امسال تاکنون در مرحله نخست تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری بیش از 140 میلیارد میلیون تومان تسهیلات در خراسان جنوبی پرداخت شده و رتبه استان در کشور قابل قبول است.
مدیر امور سرمایه گذاری سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت:همچنین بخش عمده تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری جذب شده، مربوط به کشاورزی به ویژه حوزه صنایع تبدیلی، گلخانه ها، واحدهای دامی و زیربخش های مختلف بوده است. 
منبع:ایرنا
انتهای پیام/غ

 خراسان جنوبی قطب تولید و پرورش دام است

برچسب ها: کشاورزی ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار