شرکت ۶۰۰ دانش آموز با نیاز ویژه در پویش هر روز یک سوره قرآن

۶۰۰ دانش آموز با نیاز ویژه در پویش هر روز یک سوره قرآن در مدارس مجازی با نیاز‌های ویژه استان شرکت کردند.

خلیل رنجبر رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،  گفت: با هدف ارتقای آموزش قرآن و ایجاد خاطره‌ای ماندگار در ذهن دانش آموزان با نیاز‌های ویژه در این پویش جزء ۳۰ قرآن کریم در مدارس مجازی آموزش داده می‌شود و دانش آموزان به حفظ سوره‌های قرآن کریم ترغیب شدند.

رنجبر گفت: نهادینه کردن فرهنگ تلاوت روزانه قرآن، ایجاد روحیه قرآنی و آشنایی با شیوه تلاوت صحیح کتاب آسمانی در راستای رشد و تکامل دینی دانش آموزان بسیار مؤثر است.

او همراهی و همکاری اولیای دانش آموزان با نیاز‌های ویژه در برنامه‌های تربیتی و قرآنی راضروری دانست و اظهار داشت:همراهی اولیای دانش آموزان با معلمان باعث می‌شود تا اثربخشی تعلیم و تربیت بیشتر وخاطره‌ای ماندگار در ذهن دانش آموزان ثبت شود.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان ترویج فرهنگ قرآنی وآشنایی دانش آموزان با نیاز‌های ویژه با مفاهیم اخلاقی وتربیتی قرآن را از اهداف برگزاری این برنامه معنوی دانست وگفت: بیش از ۶۰۰ دانش آموز با نیاز ویژه در این محفل معنوی وبرنامه آموزشی، فرهنگی و تربیتی شرکت کردند.

او خاطر نشان کرد: بر اساس منشور توسعه فرهنگ قرآنی در هر یک از دوره‌های تحصیلی اهداف خاصی متناسب با سن وسال دانش آموزان دراین برنامه‌های مجازی در نظر گرفته شده است.

رنجبر با بیان اینکه سند تحول بنیادین بر اساس آموزه‌های قرآن طراحی شده است، افزود: تزکیه بر تعلیم تقدم دارد ورویکرد آموزش وپرورش نیز همواره در این مسیر بوده است.

او با بیان اینکه دانش آموزان با الگو قراردادن کتاب آسمانی دربرنامه‌های زندگی خود در مسیر رشد وتعالی قرارمی گیرند، افزود: امید است با برگزاری این برنامه‌ها بتوانیم به تعمیق معارف الهی دست یابیم.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.