اعلام برنامه‌های بزرگداشت سالروز آزادسازی خرمشهر

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه برنامه‌های بزرگداشت سالروز آزادسازی خرمشهر در این استان را تشریح کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ ناصر باباخانی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه ضمن‌گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر و همچنین یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس گفت : آزاد سازی خرمشهر روز ملی، مقاومت، ایثار و پیروزی است.

او گفت : آزاد سازی خرمشهر نقطه عطفی در جنگ تحمیلی بود که صدام جنایتکار در آن دوران با از دست دادن خرمشهر و تحمل شکست نظامی جبهه سیاسی خود را نیز از دست داد.

او افزود: آزاد سازی خرمشهر روز فراموش نشدنی است که نسل به نسل به یادگارمی ماند و در تاریخ انقلاب اسلامی ایران و دوران دفاع مقدس این روز نماد پیروزی رزمندگان اسلام بر علیه باطل است و همچنان می‌درخشد.

 باباخانی فتح خرمشهر را مبدا پیروزی رزمندگان اسلام و شکست دشمن در جبهه‌های حق بر علیه باطل عنوان کرد و گفت: این روز یادآور شهادت‌ها و دلاوری‌های رزمندگان آن دوران و عشق، ایثار، از خود گذشتگی و استقامت مردم عزیز و شجاعت و شهامت فرماندهان مخلص و مؤمن و وفادار به اسلام و انقلاب و امام (ره) است.

او به ارائه شاخص‌ترین برنامه‌های مربوط به سالروز ظفرمند آزاد سازی خرمشهر پرداخت و افزود: به این منظور ۱۳ کمیته در سطح استان تشکیل شده است.

این مسئول ادامه داد: کمیته تخصصی نیرو‌های مسلح، کمیته فرهنگی، فضای مجازی و تشکل‌های مردمی، کمیته ایثارگران، کمیته روحانیت و مساجد، کمیته ورزش و جوانان، کمیته بانوان، کمیته اصناف و کارخانجات، کمیته روستایی و عشایری، کمیته اطلاع‌رسانی و کمیته ارزیابی از آن جمله هستند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه از رونمایی از یک عنوان کتاب دفاع مقدس خبر داد و گفت: برگزاری یادواره شهدا به صورت مجازی، رونمایی از یادمان شهدای گمنام قرار گاه منطقه‌ای غرب نزاجا، برپایی نمایشگاه اسنادی در استانداری و همچنین به صورت مجازی از برنامه‌های شاخص به مناسبت گرامیداشت سوم خرداد است.

او گفت: مراسم غبار روبی و عطر افشانی مزار شهدا در سطح استان، بزرگداشت حماسه آزادسازی خرمشهر، نمایشگاه عکس و کتاب دفاع مقدس، برگزاری مسابقات ورزشی از دیگر برنامه‌های سالروز آزادسازی خرمشهر است.

این مسئول ادامه داد: با توجه به بحران کرونا در استان و کشور و همچنین تاکید بر رعایت موارد بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی با تدابیر انجام شده اکثر برنامه‌های امسال را با محوریت رسانه و فضای مجازی انجام خواهد شد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار