گلباران لاله‌های پرپر استان مرکزی یادبود شهدای خرمشهر

بسیجیان ومسئولان استان مرکزی با گلباران قبور مطهر شهدا یاد شهدای فتح خرمشهر را گرامیداشتند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،   بسیجیان و مسئولان شهرس‌های مختلف استان مرکزی در سالروز عملیات آزاد سازی خرمشهر با گلباران قبور مطهر شهدا یاد شهدای فتح خرمشهر را گرامی داشتند.

همچنین به مناسبت گرامیداشت سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر در عملیات بیت المقدس بسیجیان استان مرکزی رژه موتوری برگزار کردند.

در شهر خمین علاوه بر برگزاری رژه موتوری و خودرویی از سوی بسیجیان از نماد اعزام رزمندگان دفاع مقدس به جبهه‌های جنگ تحمیلی و نبرد حق علیه باطل رونمایی شد.

عملیات بیت المقدس که منجر به آزادسازی خرمشهر در دقیقه سی ام بامداد روز دهم اردیبهشت ماه ۱۳۶۱ با قرائت رمز عملیات "بسم الله الرحمن الرحیم. بسم الله القاسم الجبارین، یا علی ابن ابی طالب" از سوی فرماندهی آغاز و درنهایت پس از ۵۷۵ روز اشغال دشمن در سوم خرداد ماه ۱۳۶۱ فتح خرمشهر را درپی داشت.

سرعت عمل و ویژگی‌های عملیاتی نیرو‌های ایرانی به هنگام فتح خرمشهر به قدری غافلگیر، مبهوت کننده بود که ضربه اساسی و تعیین کننده‌ای به دشمن زد و محاسبات و ذهنیت دشمن و کارشناسان نظامی و تحلیل گران رسانه‌های خارجی را در مورد توانایی و قابلیت‌های نظامی ایران به هم ریخت.

رمز عملیات بیت المقدس "بسم الله الرحمن الرحیم. بسم الله القاسم الجبارین، یا علی ابن ابی طالب" بود.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.