مستندسازی شهرهای کوچک در استان فارس

مدیرکل بنیاد مسکن فارس بر لزوم مستند سازی شهرهای کوچک با جمعیت کمتر از ۲۵ هزار نفر و همچنین مناطق روستایی استان برای تسهیل در صدور اسناد مالکیت تاکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عطاءالله زمانی در نشست مشترک با مدیرکل ثبت و املاک استان فارس با بیان اینکه صدور اسناد مالکیت با همکاری مشترک بنیاد مسکن و اداره کل ثبت اسناد و املاک در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت فارس دنبال میشود، افزود: این رویکرد بخشی از توسعه روستایی است که منجر به قانونمند شدن معاملات در شهرها و روستاها، کاهش واسطه گری ودلال بازی، افزایش رغبت و تمایل روستاییان برای ماندگاری در روستاها و افزایش ضریب اشتغال در این مناطق خواهد شد.

او گفت: صدور اسناد مالکیت شهری و روستایی در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر و در همه روستاهای استان فارس با مشارکت ثبت اسناد و املاک یکی از عملکردهای قابل توجه بنیاد مسکن است که به افزایش ماندگاری روستاییان در روستاها کمک میکند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس اضافه کرد: در سالی که گذشت ۵ هزار ۴۴۶ سند روستایی و ۲ هزار ۷۲۵ سند شهری در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر در استان فارس صادر شد. شاخص صدور سند روستایی در استان فارس ۶۷.۷ درصد و این شاخص در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت ۱۶.۷ درصد است.

زمانی همچنین در زمینه واگذاری زمین به متقاضیان و زوجهای جوان نیز عنوان کرد: در سال گذشته ۳ هزار ۳۹۹ قطعه زمین مسکونی در روستاهای استان واگذار شده که زمینه ماندگاری بیشتر و کاهش مهاجرت‌های ناخواسته را ایجاد کرده است.از ابتدای اجرای طرح واگذاری زمین به متقاضیان تاکنون بنیاد مسکن ۹۸ هزار ۳۴۰ قطعه زمین واگذار کرده و استان فارس در این زمینه به شاخص ۲۴.۲ درصد رسیده است.

سید مهدی هاشمی، مدیرکل ثبت فارس نیز در این نشست با اشاره به این که توسعه روستایی مقدمه توسعه ملی است تداوم همکاری ادارات ثبت و بنیاد مسکن را گامی ارزشمند در تحقق منویات مقام معظم رهبری در این راستا برشمرد.

او با اشاره به اقدامات انجام شده در این راستا و نقش مؤثری که روستاییان میتوانند در سال جهش تولید داشته باشند ابراز امیدواری کرد که با استفاده از ظرفیتهای قانون ساماندهی عرضه و تولید مسکن نسبت به صدور اسناد مالکیت اقدام شود.

هاشمی با اشاره به صدور ۸ هزار و ۱۵۹ سند در راستای قانون ساماندهی طی سال گذشته در ادارات تابعه ثبتی این استان خاطر نشان کردد: نیل به نتایج مطلوب در راستای تسهیل و تسریع در مستند سازی مناطق محروم و روستایی همگامی ادارات مرتبط را میطلبد و با توجه به اینکه توسعه روستایی مقدمه توسعه ملی است، لذا تداوم همکاری ادارات ثبت و بنیاد مسکن گامی ارزشمند در تحقق منویات مقام معظم رهبری در این راستا است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.