آزادی ۳۰ زندانی جرایم غیر عمد در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی کهگیلویه و بویراحمد گفت: همزمان با. عید سعید فطر ۳۰ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد از زندان‌های این استان آزاد شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، اسماعیل جمیاری مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی کهگیلویه و بویراحمد در آیین آزادی ۳۰ زندانی جرایم غیر عمد افزود: رقم کل بدهی این زندانیان  جرائم غیرعمد افزون بر۲۱۰ میلیاردریال بوده است.

او بیان کرد:بیش از ۱۸۰ میلیارد ریال از این بهدی را  شکات و طلبکاران رضایت داده اندو مابقی از محل آورده زندانیان، اعطای تسهیلات بانکی و کمک‌های بلاعوض تأمین شده است.

جمیاری گفت: در سال گذشته ۲۹۰ زندانی شامل ۲۶۶ مرد و ۲۴ زن با همکاری ستاد دیه و خیرین با بدهی ۹۱ میلیاردی آزاد شدند.

او با اشاره به افتتاح شورای حل اختلاف ستاد دیه استان، بیان کرد: این شورا  در صلح و سازش طرفین دعوا در پرونده های زندانی و کاهش جمعیت زندانیان بسیار مفید بوده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم در این آئین با گرامی داشت سوم خرداد سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر، گفت: در سوم خرداد سال ۱۳۶۱ همه محاسبات نظامی و سیاسی دنیا در مقابل خواست خدا و اراده مردم ایران به هم خورد و این روز به عنوان روزی بزرگ در تاریخ ایران و انقلاب جاودانه شد.

حسین کلانتری رعایت حقوق شهروندی، حفظ کرامت انسانی در برخورد با مجرمان و آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد را نشانه‌هایی از رأفت اسلامی دانست و افزود: وحدت و همدلی بین مسئولان و همراهی و همگامی مردم با آن‌ها سبب شده است که این استان با وجود محدودیت‌ها و محرومیت‌ها در بسیاری از شاخص‌ها در رتبه‌های برتر قرار گیرد.

او ادامه داد: ما در مقابل همه شهروندان چه افراد عادی و چه زندانیان و خانواده‌های آنان تکلیف داریم و با همه توان در خدمت مردم و مجموعه زندان‌ها وظیفه خود را انجام می‌دهیم.

نماینده ولی فقیه درکهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج نیز در این آیین گفت : انسان مومن و روزه دار باید همواره به فکر همه افراد چه مردگان و چه زندگان باشد. نمی شود ادعای مسلمانی داشت اما به فکر، اسرا، مدیونین، افراد غریب، گرسنگان زندانیان و کسانی که در جامعه دارای مشکلاتی هستند نبود.

حجت الاسلام والمسلمین سید نصیر حسینی افزود : بوجود آمدن مشکلات در دنیا طبیعی است که در این شرایط ما به عنوان اخلاق، اسلامی و انسانی موظف هستیم به این مشکلات مردم توجه کنیم.

در این آیین از  قضات و دادستان های فعال در کاهش جمعیت کیفری استان تجلیل شد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.