نماینده عراقی: آمریکا به انتقال تروریست‌ها از سوریه به کشور ما حمایت می‌کند

«کریم المحمداوی» در اظهاراتی با متهم کردن آمریکا به کمک به انتقال تروریست‌ها از سوریه به عراق، خواستار مقابله دولت بغداد با این امر شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه المعلومة، کریم المحمداوی، عضو کمیسیون امنیت و دفاع مجلس عراق، آمریکا را به حمایت از داعش برای نفوذ از سوریه به عراق متهم کرد.

او گفت: «با توجه به حمایت‌ها و پشتیبانی‌های نیرو‌های آمریکایی مستقر در دو طرف مرز‌های عراق و سوریه، سرازیر شدن تروریست‌های داعش از مرز‌های سوریه به عراق تا این لحظه متوقف نشده است و تندرو‌ها از طریق مرز‌های سوریه به سوی شهر‌های غربی عراق انتقال داده می‌شوند.»

این نماینده عراقی افزود: «دولت عراق باید در پرونده فیصله دادن به نفوذ داعش از مرز‌ها مداخله کند و موضع روشنی در قبال نیرو‌های آمریکایی در این خصوص اتخاذ کند تا جلوی تحرکات آنان را بگیرد. دولت علاوه بر این باید با تدوین طرحی برای تقویت مرزها، به جلوگیری از سرازیر شدن تروریست‌ها کمک کند، زیرا برای امنیت عمومی خطرناک هستند. دولت همچنین باید جلوی پیامد‌های ناشی از جنایات آنان علیه مردم و اقتصاد عراق را بگیرد تا بیشتر از این عراق متضرر نشود.»

مرز‌های عراق و سوریه با توجه به گزارش‌هایی که از نفوذ گروه‌های وابسته به داعش به عمق عراق منتشر می‌شود از چالش‌های بزرگ امنیتی رنج می‌برد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار