هشدار پکن در خصوص احتمال بروز جنگ سرد بین آمریکا و چین

با بالاگرفتن تنش میان پکن و واشنگتن بر سر منشاء شیوع کرونا، وزیر خارجه چین هشدار داد این کشور و آمریکا در آستانه جنگ سرد قرار دارند.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وانگ یی، وزیر امور خارجه چین با توجه به تشدید تنش‌ها بین پکن و واشنگتن نسبت به وقوع جنگ سرد هشدار داد.

وانگ یی در جمع خبرنگاران گفت: متوجه شده ایم که برخی مقامات سیاسی در آمریکا روابط پکن با واشنگتن را به دست گرفته و دو کشور را به سمت جنگ سرد سوق می‌دهند.

وی افزود: این دو کشور راهی برای پیدا کردن همزیستی مسالمت آمیز دارند [به شرطی که مسئله هنگ کنگ را پیش نکشند]. با این وجود، مسئله هنگ کنگ یک موضوع داخلی چین بوده و مداخله خارجی غیرقابل قبول است.

وانگ ضمن انتقاد از شکایت ایالات میسوری و می‌سی سی پی آمریکا از پکن در خصوص شیوع ویروس کرونا، اعلام کرد اقدام آن‌ها هیچ پایه قانونی ندارد.

او گفت: علاوه بر آسیب‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا، یک ویروس سیاسی نیز در حال پخش شدن در آمریکاست. این ویروس سیاسی در پی استفاده از هر فرصتی برای حمله به چین و لکه دار کردن نام آن است. برخی سیاستمداران کاملاً از حقایق اساسی چشم پوشی می‌کنند، دروغ‌های بسیاری را علیه چین مطرح می‌کنند و توطئه‌های زیادی را علیه ما ترسیم می‌کنند. هدف آن‌ها فقط چین است.

وزیر خارجه چین در بخشی دیگر از اظهاراتش تاکید کرد قانون جدید امنیتی برای هنگ کنگ باید بدون کوچکترین تأخیر اعمال شود.

این خبر پس از آن منتشر شد که پکن قانون امنیت ملی را برای ممنوعیت جدایی و مداخلات خارجی در هنگ کنگ پیشنهاد داد و در نتیجه واکنش‌های گسترده‌ای در رسانه‌های غربی صورت گرفت.

روز گذشته، سفارت چین در کانادا طی بیانیه‌ای به دخالت‌های مکرر آمریکا و هم‌پیمانان این کشور در امور داخلی چین و مسئله ناآرامی‌های هنگ‌کنگ واکنش نشان داد و آن را محکوم کرد.

سه کشور انگلیس، کانادا و استرالیا طی بیانیه‌ای در روز جمعه از لایحه امنیت ملی پیشنهاد شده در هنگ‌کنگ ابراز نگرانی کردند. آمریکا هم طی اظهاراتی مداخله‌جویانه و پیش از این در امور داخلی هنگ‌کنگ دخالت کرده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار