گره گشایی از مشکلات صنعت با تفویض اختیارات به استان ها

تفویض اختیارات به استان‌ها می‌تواند گره گشای مشکلات صنعت باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدرضا مس فروش رئیس‌سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌ رضوی در نخستین نشست کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی گفت: لازم است در برخی موارد تفویض اختیار به مدیران استانی انجام گیرد تا ظرفیت کافی در خراسان رضوی برای گره‌گشایی از مشکلات وجود داشته باشد و گرنه عمده این مسائل به مرکز حواله می‌شود.

او افزود: مشکلاتی که در حوزه ارز مطرح می‌شود صحیح است، اما در سمت دیگر، رئیس کل بانک مرکزی نیز از عدم بازگشت ۲۰ میلیون دلار ارز صادراتی سخن می‌گوید که در این زمینه باید به سیستم بانکی نیز حق داد.

رئیس‌سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌ رضوی با بیان اینکه هم اکنون سفره مردم و نرخ کالا‌های اساسی دغدغه اصلی بانک مرکزی و مسئولان است، ادامه داد: امروز قیمت حبوبات به طور میانگین برای هر کیلوگرم به ۲۰۰ هزار ریال رسیده است درحالی که در ابتدای سال ۹۸ قیمت پنج هزار ریال بود؛ پس دولت حق دارد که نگران التهاب در جامعه باشد.
 



مس فروش بیان کرد: پیش از این، برای تامین نقدینگی طرح‌های صنعتی با پیشرفت بیش از ۶۰ درصد تسهیلات اختصاص می‌یافت، اما با تقاضای ما جهت تخصیص تسهیلات براساس ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی در سال جاری موافقت شده است.
 
او تصریح کرد: ۴۵۱ طرح تولیدی در خراسان رضوی با تخصیص تسهیلات مزبور به ثمر خواهند نشست.

رئیس‌سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌ رضوی با اشاره به وضعیت معدنی خراسان رضوی تاکید کرد: امسال احیای معادن کوچک و واگذاری ۳۹۰ محدوده اکتشافی در استان در دستور کار قرار گرفته است که اگر تنها یک سوم آن به ثمر بنشیند، تحولی جدّی در مناطق محروم استان رخ می‌دهد.

مس فروش اظهار کرد: برای فعالیت شرکت ملی صنایع مس ایران در جنوب خراسان رضوی به منظور اکتشاف، فرآیند استخراج و تولید کاتد مس نیز مجوز اخذ شده است.

انتهای پیام// م.ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار