شهر سهند، گورستان هم ندارد/نارضایتی مردم از نبود ناوگان حمل‌و‌نقل

فرماندار شهرستان اسکو گفت: اجازه توسعه بی‌رویه شهر سهند و بدون توجه به زیرساخت اساسی شهر و ایجاد کاربری‌های عمومی را نخواهیم داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،بابک رضی منش  فرماندار شهرستان اسکو    شامگاه دیروز در جلسه شورای شهر سهند اظهار داشت: باز‌تعریفی از توسعه در شهر‌های جدید ضروری بوده و توسعه متوازن اصلی‌ترین نیاز شهر سهند است.

او  افزود: عملکرد یک شهر باید به شیوه‌ای سنجیده شود که همه نگرانی‌ها، از جمله مسائل کالبدی، اقتصاد، شرایط اجتماعی و محیط زیستی را نشان دهد.

فرماندار شهرستان اسکو در ادامه خاطر نشان کرد: سیاست‌های امروز ما آینده شهر سهند را رقم خواهد زد و جای تأسف است که شهری با ۳۱ سال قدمت، تدبیری برای محل دفع زباله بهداشتی و گورستان ندارد و گورستان یکی از الزامات شهر برای ایجاد هویت و حس مکان است.

رضی منش ادامه داد: فاز ۲، ۳ و ۴ حتی یک متر مربع پارک و فضای تفریحی ندارند و اجازه توسعه بی رویه شهر سهند بدون توجه به زیرساخت اساسی شهر و ایجاد کاربری‌های عمومی داده نخواهد شد.

او  گفت: بیش از یکسال است که پیگیر شروع عملیات اجرایی پارک مینیاتور هستیم که بایستی شهرداری سریعاً برای احداث پارک مینیاتور اقدام کند.

فرماندار شهرستان اسکو ابراز کرد: شرکت عمران سهند برای احداث پارک‌های محله‌ای برنامه مدون ارائه کند.

رضی منش تصریح کرد: تحویل و تکمیل فاز ۲ شهر سهند اصلی‌ترین مطالبه مردم این شهر و بستر نارضایتی مردمی است و شرکت عمران و شهرداری سریعاً باید برای تحویل و تحول اقدام کنند.

او  ادامه داد: احداث مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب فاز‌های ۱، ۲ و ۳ اصلی‌ترین اولویت شهر سهند است که ظرفیت تصفیه خانه فعلی برای ۷۵۰۰۰ نفر است در حالی قریب به ۱۲۰ هزار نفر در این سه فاز زندگی می‌کنند.

فرماندار شهرستان اسکو احداث بیمارستان شهر سهند را به عنوان مطالبه به حق مردم این شهر عنوان کرد و گفت: پیگیر کلنگ زنی پلی کلینیک تخصصی تأمین اجتماعی در شهر سهند هستیم.

او در ادامه گفت: نبود سیستم حمل و نقل عمومی امان مردم سهند را بریده است.

رضی منش در پایان با قدردانی و تشکر از پیگیری‌های استاندار آذربایجان شرقی در خصوص آزاد راه تبریز سهند به عنوان اصلی‌ترین مطالبه مردم این شهر عنوان کرد: تکمیل و بهره برداری از آزاد راه تبریز- سهند محرک توسعه این شهر است.


انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار