وحید بهزادی و همسرش چگونه سلطان خودرو شدند؟

جزئیات جدیدی از عملکرد شبکه فساد وحید بهزادی و نجوا لاشیدایی،۲ نماینده مجلس و مدیر عامل سایپا منتشر شد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سی ام اردیبهشت ماه غلامحسین اسماعیلی در بیست و ششمین نشست خبری خود با اشاره به محکومیت دو مفسد اقتصادی به اعدام بیان کرد: وحید بهزادی فرزند ابوطالب و همچنین همسرش به نام نجوا لاشیدایی فرزند علی هر دو نفر به جرم مشارکت در اخلال کلان در نظام پولی و ارزی منجر به قاچاق ارز از طریق ثبت سفارشات صوری و حواله جات و امورات صرافی بدون مجوز، اخلال در نظام توزیعی نیازمندی‌های عمومی کشور از طریق پیش خرید بیش از ۶ هزار و ۷۰۰ دستگاه خودرو از شرکت سایپا، مشارکت در عملیات پولشویی سازمان یافته به میزان ۳۲ هزار میلیارد ریال و موضوعات مربوط به سکه که از منزل متهمه ۲۴ هزار و ۷۰۰ سکه تمام بهار آزادی به علاوه یکصد کیلوگرم طلا کشف شده است، محکوم به اعدام شدند و حکم اعدام آن‌ها صادر شده، البته حکم اعدام قابل تجدیدنظر خواهی در دیوان عالی کشور است.

این زن و شوهر که دارای پرونده‌های عدیده در حوزه قاچاق موبایل، پولشویی، اخلال در نظام اقتصادی از طریق فعالیت در شرکت‌های هرمی، قاچاق ارز از کشور از طریق شرکت‌های متعدد صوری و کاغذی و با ثبت سفارشات غیر واقعی، نفوذ در شبکه بانکی کشور از طریق نمایندگی دل افکار شیراز و اخذ کد دوم نمایندگی از شرکت خودروی سایپا برخلاف مقررات و ضوابط قانونی هستند، در قراردادی منحصر به فرد به انعقاد قرارداد مشارکت در ساخت و تولید تعداد ۶ هزار خودرو با مبلغ آورده ۳۰ میلیارد تومان با شرکت خودروی سازی سایپا اقدام کرده‌اند.

این قرارداد از سوی مهدی جمالی متهم ردیف سوم این پرونده به عنوان مدیرعامل سابق سایپا تایید و امضا می‌شود تا این اقدامات مجرمانه، اخلال در بازار خودرو را رقم بزند.

پس از انعقاد این قرارداد، تعداد خودرو‌ها به ۶ هزار و ۷۰۰ دستگاه افزایش یافت و در تحویل این خودرو‌ها و روند اجرای آن دو تن محمدعزیزی و فریدون احمدی از نمایندگان مجلس دهم و از دیگر متهمان پرونده که به همراه وحید بهزادی سفری نیز به دوبی داشته‌اند، ضمن مراجعه به دفتر وحید بهزادی در چند نوبت و خرید مقادیر زیادی طلا اقدام به واسطه گری و سفارش و حتی مراجعه به شرکت خودروسازی سایپا و برگزاری جلسه با مدیرعامل وقت و نایب رییس گروه خودروسازی سایپا می‌کنند.

گفتنی است، محمد عزیزی بلافاصله پس از آزادی از زندان سیم کارت خود را سوزانده و کلیه کاربری‌های خود در تلگرام و اینستاگرام و واتس آپ را حذف کرده است.

نجوا لاشیدایی و همسرش با چه شرایطی توانستند ۶۷۰۰ خودرو پیش خرید کنند؟!
شرکت خودروسازی سایپا با مشارکت دادن این زن و شوهر در تولید ۶ هزار و ۷۰۰ دستگاه خودرو علیرغم داشتن تعداد ۶۰۰ نمایندگی رسمی، خودرو‌ها را تنها با پیش پرداخت ۵ میلیون تومان تحویل نامبردگان داده و علاوه بر این نحوه توزیع را نیز بر عهده متهمان می‌گذارد.

نحوه تعامل و همکاری مدیران شرکت خودروسازی سایپا با وحید بهزادی و نجوا لاشیدایی به نحوی بوده که اعتراض سایر نمایندگی‌ها را به همراه داشته است.

بر اساس اقاریر دیگر متهمان پرونده، این زن و شوهر در هر زمان و هر لحظه از شبانه روز که اراده می‌کردند به رضا تقی زاده معاون سابق بازاریابی و فروش شرکت سایپا که به جرم مشارکت در اخلال در نظام توزیعی خودرو به تحمل ۱۵ سال حبس محکوم شده و همچنین کارمندان وی مراجعه کرده و در برخی موارد راسا از طریق سیستم‌های آن‌ها، به تعویض خودرو‌های سبدی کم فروش به پرفروش اقدام می‌کردند.

بنابر اظهارات سمیه گرامی معاون ارزی وقت شعبه اسکان بانک پارسیان محکوم دیگر این پرونده که حسابداری فعالیت‌های ارزی وحید بهزادی و نجوا لاشیدایی را بر عهده داشت، مبالغی به صورت ارز به رضا تقی زاده تحویل می‌شد.

پس از ارسال یک نسخه از قرارداد نجوا لاشیدایی با شرکت خودروسازی سایپا به سازمان بازرسی کل کشور نتیجه بررسی‌های این سازمان پیرامون قرارداد منعقده در دو مرحله واصل و اعلام شد: در انعقاد قرارداد با شرکت سایپا حسب بررسی‌های اولیه و اظهارات برخی مسئولین آن شرکت، مشخص گردید نحوه شراکت وی و احدی از نمایندگی‌ها در قرارداد منعقده با شرکت سایپا و متعاقب آن اختصاص کد فروش به صورت ویژه، پرداخت سود مشارکت، میزان تخفیفات اعطایی و سایر تسهیلات از قبیل نحوه و شرایط واگذاری خودرو، جرایم پرداختی شرکت سایپا در خصوص تاخیر در ارائه خودرو به او نسبت به سایرین منحصر به فرد بوده است»

در گزارش بعدی این سازمان حسب بررسی‌های به عمل آمده و اظهارات برخی مسئولین آن شرکت، قرارداد منعقده از ویژگی‌هایی به شرح ذیل برخوردار است:

۱. قرارداد مذکور در زمان مهدی جمالی مدیر عامل وقت شرکت سایپا منعقد شده است.

۲. شرکت سایپا مجاز به انعقاد قرارداد فروش مشارکتی با سرمایه گذار نبوده، بنابراین برای جلب سرمایه خانم لاشیدایی اقدام به انعقاد قرارداد سه جانبه با وی و نمایندگی فروش دل افکار (واقع در شیراز) کرده است. متعاقبا جهت نقل و انتقالات مالی اقدام به تخصیص کد فروش به صورت ویژه به نمایندگی مذکور برخلاف رویه و ضوابط شرکت سایپا کرده است.

۳. در قرار داد منعقد شده امتیازاتی از قبیل تخفیف و جریمه تاخیر قید شده که این امتیاز در خصوص دیگر قرارداد‌های مشابه با نمایندگی‌های فروش وجود ندارد؛ لذا در خصوص امتیازات فوق الذکر شرکت سایپا اقدام به ارائه تخفیف به مبلغ ۳.۷ میلیارد ریال و پرداخت مبلغ حدود ۶۰۰ میلیون ریال سود تاخیر به نجوت لاشیدایی نموده است.

۴. برخی خودرو‌های واگذار شده به نامبردگان وفق قرارداد نبوده است، به طوری که حدود ۱۹۳۰ دستگاه خودرو که جزو محصولات خانواده ایکس دویست شامل (تیبا، تیبا دو، ساینا و وانت) که در سال ۹۶ دارای حاشیه سود بسیار پایین بوده به محصولات خانواده ایکس صد شامل (پراید ۱۳۱ و ۱۳۲) که جزو محصولات پرفروش بوده تبدیل شده است.

۵. نجوا لاشیدایی و نمایندگی فوق الذکر قادر به فروش محصولات مذکور در سراسر کشور بوده در حالی که دیگر نمایندگی‌های فروش صرفا می‌بایست در استان خود اقدام به فروش محصول کنند.

۶. با توجه به وضعیت تولید و تعهدات معوق شرکت سایپا در سال ۹۶، برای حدود ۶۰۰ نماینده در سراسر کشور بیشترین و بهترین محصولات تولیدی شرکت سایپا (ایکس صد) در سال مذکور به نامبرده تعلق گرفته است. به طوری که شرکت مذکور اقدام به واگذاری حدود ۵ هزار و ۲۰۲ دستگاه تا پایان آذرماه ۹۶ به نجوا لاشیدایی نموده و این امر منجر به ایجاد نارضایتی در شبکه توزیع و ایجاد رانت برای سرمایه گذار فوق شده است.

بنابر گزارش سازمان بازرسی، در مجموع سود حاصل از سرمایه گذاری نجوا لاشیدایی بالغ بر ۳۷ درصد اعلام شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۹۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایمان
۰۸:۳۰ ۱۵ خرداد ۱۳۹۹
یکی سلطان طلا یکی سلطان خودرو یکی دیگه سلطان....چقدر سلطان داخل کشور است اما خودمونیم یکی ۶۷۰۰خودرو ثبت نام کنه با۵میلیون خوب مشخصه این مهره سوخته چرا بنده نمی توانم ۶۷۰۰نه یک خودرو مشخصه مافیایی پشت قضیه هست برای ۲۰میلیون وام دو ضامن سفته و...
Iran (Islamic Republic of)
والی
۱۱:۱۰ ۰۷ خرداد ۱۳۹۹
این افراد بدون محاکمه باید در ملا عام اعدام شوند نه اینها بلکه دزدان وهمدستانشان که در دستگاهای مختلف دست دارند
Iran (Islamic Republic of)
ُسعید
۰۶:۵۰ ۰۷ خرداد ۱۳۹۹
سلطان،سلطان،سلطان،اگر اخلال ایجاد کردن پس گرفتینشون چرا هیچ اتفاقی توی اوضاع نمی افته،احتمالا از سلطان میگیرین میدین به شاه سلطان.
Iran (Islamic Republic of)
Reza
۰۳:۵۵ ۰۷ خرداد ۱۳۹۹
خودشون مسخره کردن.بعد ی مدتی یکی رو میگیرن،میکننش سلطان ....چیزی ک بهتر نمیشه،بدتر هم میشه....خودتونید...!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۷ ۰۷ خرداد ۱۳۹۹
خواهشا به بازار مسکن هم ورود کنید، قیمت مسکن افسار گسیخته. پس اون طرح مالیات بر واحدهای خالی چیشد؟ والا اینجا که ما هستیم تا دلت بخاد خونه هست که بنگاها مفت از چنگ مردم درآوردن و الان خالی گزاشتن و هرروز قیمتو دارن بالا میبرن
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۰:۳۷ ۰۷ خرداد ۱۳۹۹
فقط 1 نفر میتونه ایران رو نجات بده از دست اینها فقط خدا 100 کیلو طلا رو آخه قرار بود چه کار کنی چه زندگی میخواستی بسازی شاید میخواستی تمام زمین‌های بهشت و جهنم رو هم بخری بعد پراید پیش فروش کنی مردم هم والا میخریدن!!!!! خداوند بزرگ شاهد و عادل هستش من فقط به خدا واگذار میکنم
Netherlands
عباسعلی سلمانی
۲۳:۴۰ ۰۶ خرداد ۱۳۹۹
باتشگرازقوقضای محترم خدای برای اینجورافراد اعدام کمه کسانیکه ازاین افرادحمایت کردن بایدبه اشدمجازات برسن مخصوصأنمایندگانی که همراه اینهابودن ازرای مردم کرد سواستفاده کردن به خون شهداخیانت کردن خدابه جناب آقای دکتر رئیسی سلامتی بده اگرتوی این چندین سال اینگونه برخورد میشدمفیسدی پیدانمی شدممنون ازگلیه کارکنان محترم قوه قضای
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۳:۳۵ ۰۶ خرداد ۱۳۹۹
اینها فقط وسیله اند . دزدان اگر خداشناس باشند و انسان . میشود امیدی داشت اما اگر خدا نشناس و کفتار صفت باشند هیچ امیدی نیست .
Iran (Islamic Republic of)
میثم
۲۳:۱۷ ۰۶ خرداد ۱۳۹۹
واقعا چرا باید قبل قرعه کشی,پول پرداخت بشه???بعد وقتی اسمت در نیومد بعد ۷ روز پولو برگردونن به حساب.
اینا اسمش پول شویی و دزدی نیست?
با نگه داشت ۷ روزه پول چقدر سود میگیرن.لعنت بهتون
Iran (Islamic Republic of)
فرشته
۲۳:۰۸ ۰۶ خرداد ۱۳۹۹
اعدام اینا فایده ای نداره. باید برن اون کسایی که پشتیبانی شون میکردن بگیرن و اعدام کنند.
چرا باید دزدهای اصلی آزاد باشن یا فقط چند سالی آب خنک در زندان میل کنند.
برو فکر نان کن که خربزه آب است...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۶ ۰۶ خرداد ۱۳۹۹
این افراد فقط حاشیه ان اصلی ها رو پیدا کنید اگه جرئت کردید اعدامشون کنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۵ ۰۶ خرداد ۱۳۹۹
این دو سرشاخه هستند اصل دریابید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۹ ۰۶ خرداد ۱۳۹۹
ماشالا چقدر سلطان!!!
United States of America
ناشناس
۲۱:۴۹ ۰۶ خرداد ۱۳۹۹
پس دولت و سیستم نظارتی چه کار می کند که این بچه مارها تبدیل به افعی شده و هنگامی که زهرشان رابه ملت ریختند تازه یکی دیگه که وظیفشم نیست باید سراین افعی رالح کند
Iran (Islamic Republic of)
ز ب
۲۱:۲۹ ۰۶ خرداد ۱۳۹۹
دزدهای مملکت فقط اینا هستن پس بقیه کو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۳ ۰۶ خرداد ۱۳۹۹
گیر دادین به این دوتا.پس سایپا و اون دوتا نماینده چی؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۲ ۰۶ خرداد ۱۳۹۹
اینا هیچ کارن نفرات اصلی رو بگیرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۹ ۰۶ خرداد ۱۳۹۹
ترسم نرسی به خانه ای اعرابی
واین ره که تو میروی به ترکستان است
Iran (Islamic Republic of)
سارا
۱۷:۰۰ ۰۶ خرداد ۱۳۹۹
یه جوری نگاه می کنه انگار بهش بدهکاریم
Iran (Islamic Republic of)
رامین باقری ۳۱۳
۱۶:۱۴ ۰۶ خرداد ۱۳۹۹
یکی یکی همشون باید مجازات بشن ...
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۶:۰۲ ۰۶ خرداد ۱۳۹۹
چرا باید ما مردم ایران ، قبل از قرعه کشی به خودرو ساز پول بدهیم ؟؟؟؟؟؟؟!!!!! همه جای دنیا اول قرعه‌کشی میکنن بعدش هر کی برنده شد پولشو میگیرن !!!!! چه خبرههههههه.....؟؟؟؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۵ ۰۶ خرداد ۱۳۹۹
اخه مگه ی فرد عادی میتونه همچین کاری رو کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۳ ۰۶ خرداد ۱۳۹۹
هیچکی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۳ ۰۶ خرداد ۱۳۹۹
خدا رو شکر که اینا رو گرفتن چقدر همه چی ارزون شد ؟!!!الان پراید ۵ میلیون و سکه پونصد هزار تومن دلار دو هزار تومن ، واقعا ملت رو سرکار گذاشتن هر دفعه یه دادگاه ساختگی پس آثارش کو؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۹ ۰۶ خرداد ۱۳۹۹
یعنی چی دو تا جوون موفق که سرمایه داشتند و دیگران از سرمایه اینها استفاده کردند تا به هدف گرونتر فروختن محصولاتشون برسند رو اعدام میکنید مهره های اصلی رو بگیرید نه کسانی که سعی به دام انداختن جوونها رو دارند تا اگر گیر بیفتند قربانی بشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۹ ۰۶ خرداد ۱۳۹۹
یاد فیلم هیولا به کارگردانی مهران مدیری افتادم که اصل کاری یکی دیگه است اما اما شواهدومدارک بنام سلطان خودرو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۲ ۰۶ خرداد ۱۳۹۹
اینا رو که گرفتن . تکلیف سایپا که به اینا اینجوری باج میداده و اینارو حمایت میکرده چی میشه ؟ دزدو گرفتن شاه دزدو ول کردند؟
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیم ممی زاده
۱۳:۳۵ ۰۶ خرداد ۱۳۹۹
۱۰۰کیلو شمش طلا
چند هزارتا سکه.تو خونه جاساز کرده بودن
چجوری اونوقت شبها تو خونه میخوابیدن.
Iran (Islamic Republic of)
yase
۱۲:۴۷ ۰۶ خرداد ۱۳۹۹
اینها فقط مشت نمونه خروارهایی هست که یا فرار می کنند به خارج یا آزادانه تو کشور میگردن و مایه حسرت مردم هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۴ ۰۶ خرداد ۱۳۹۹
شرایط سلطان شدن در ایران فقط باید به یه جایی وصل باشی یا قلاب بندازی این زن وشوهر نباید اعدام شوند
Iran (Islamic Republic of)
Hgh
۱۲:۰۵ ۰۶ خرداد ۱۳۹۹
واقعا باید به مجازات اعمال کثیفش برسد و مرگ برای او خیلی کمه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۲ ۰۶ خرداد ۱۳۹۹
اون دوتا نماینده چجوری رای اوردن؟؟؟متاسفم واسه کسانی که به اون دوتا رای دادن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۴ ۰۶ خرداد ۱۳۹۹
این دوتا هیچ کاره هستن.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۱:۱۹ ۰۶ خرداد ۱۳۹۹
بنده نزدیک به 10سال هست که در حسرت گرفتن خودرو هستم .آنوقت چند نفر میان دپوی خودرو میکنند قیمت خودرو را میبرند بالا حق شأن هست اعدام بشوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۸ ۰۶ خرداد ۱۳۹۹
به نظر من دو نماینده و مدیر عامل سایپا و مدیر فروش را باید اعدام کنند
که راه فسادو واسه این افراد باز میکنند
اینا مهره سوخته هستند که اعدام میشن
بعد چند سال اونا از زندان ازاد میشن و با رشوه هایی که گرفتن حال میکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۳ ۰۶ خرداد ۱۳۹۹
مدیرانی که این چنین رانت هایی دادن شریک اصلی این گونه جرم ها هستن باید اعدام بشن وگرنه بازم چند سال دیگه راه برای مدیرای دیگه باز میشه چند سال زندان برای این مدیرا خیلی کمه چون عامل اصلی این مدیرای رده بالا هستند تا اینا این رانتها رو ندن کسی جرأت نمیکنه از این خلاف ها بکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۳ ۰۶ خرداد ۱۳۹۹
به هر حال اگر پشت پرده دست دیگه ای هم در کار باشه همگی باید مجازات بشن. این دو نفر هم همین طور یه جوری میگین اینا هیچ کاره هستن انگار نمی دونین چی کار کردن. همون بهتر که اعدام شن الکی طرفداری نکنید
Iran (Islamic Republic of)
معصومه رستگار
۱۰:۳۴ ۰۶ خرداد ۱۳۹۹
نامردها فقط باعث شدند ما در زندگی خودمان خیلی عقب ماندیم
Iran (Islamic Republic of)
ووووووخدالعنتشون کنه
۱۰:۰۹ ۰۶ خرداد ۱۳۹۹
خدالعنتشون کنه بزارین تو زندان بپوسن ماه پشت ابر نمیمونه .اینا دزدن نه سلطان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۳ ۰۶ خرداد ۱۳۹۹
به نظر بنده مقصر نه تنها اینها بلکه اونایی هم بودن که این شرایط را با گرفتن رشوه ایجاد کردن
رشوه گیر و رشوه دهنده هردو در از بین رفتن اعتماد مردم شریکندو حداکثر جزا باید برای همه آنها صادر شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۶ ۰۶ خرداد ۱۳۹۹
زمانی که ظلم فراگیر بشه خدا هم به طور ویژه حالمونا می گیره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۷ ۰۶ خرداد ۱۳۹۹
مشکل از خودرو سازه هرکس هم به جای این آقا بود هم بهش میدادن میگرفتم کسی ازپول بدش نمیاد
Iran (Islamic Republic of)
ع
۰۸:۳۶ ۰۶ خرداد ۱۳۹۹
اخذ و برگشت یا رد این اموال به ملت و اعدام حداقل کمکی که به متمهمان شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۴ ۰۶ خرداد ۱۳۹۹
ایشون و همسرش پول داشتند خودرو خریدند اگه عدالت میخواد ارا بشه باید مسئولی که بهش ماشین داده اعدام بشه
Iran (Islamic Republic of)
کارمند
۰۸:۳۲ ۰۶ خرداد ۱۳۹۹
سلام : اگرامکان داره قبل اعدام اقای وحید بهزادی بگین یک کلاس بزاره برای ثبت نام خودرو :چطور تو 30ثانیه تونسته 6700خودرو ثبت نام کنه ؟هر چقدر هزینه کلاس شد قسطی پرداخت میکنیم:ولطفا قبل اعدام ماشین ها رو تحویل بگیریداز نمایندگی ها :بعد اعدام به شما نمیدن::گفتم شاید سرتان شلوغ باشه یادتان بشه
Iran (Islamic Republic of)
M
۰۸:۱۹ ۰۶ خرداد ۱۳۹۹
سلطان سکه را هم گرفتید و اعدام کردید
یه سوال
پس چرا الان سکه ۷ونیم میلیون شده
مگه بازم سلطانی هست.دست بردارید
Iran (Islamic Republic of)
س
۰۰:۱۸ ۱۶ خرداد ۱۳۹۹
یک بچه کلاس اولی هم الان اینا رو میفهمه.نمی دونم چرامسئولین نمی فهمن!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۸ ۰۶ خرداد ۱۳۹۹
اگر خودرو با کیفیت خارجی وارد میشد،،گمرگ درصد گمرکی کمتری نوش جان میکرد،،،امروز بجای پراید90میلیونی سوار تویوتا،،و،،،،،بقیه ماشینهای با کیفیت جهان می شدیم و سلطانی هم در کار نبود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۵ ۰۶ خرداد ۱۳۹۹
ا ینا ویترین هستنداگه راست می گید اصل کاریها را بگیرید
Iran (Islamic Republic of)
سپیده
۰۷:۱۹ ۰۶ خرداد ۱۳۹۹
نماینده گان مجلسی که باید مشکلات مردم را حل کنند خودشان شده اند دلال و مافیا
Iran (Islamic Republic of)
حق گو
۰۷:۱۶ ۰۶ خرداد ۱۳۹۹
باید با نماینده های مجلس ومسئولین متخلف برخورد بسیار شدیدتری بشود
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۰۶:۳۲ ۰۶ خرداد ۱۳۹۹
خخخخخخخخخخ
اعدام دانه های ریز هم شده راهکار که دل عده ای انسان به اصطلاح خنک شده!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۴۷ ۰۶ خرداد ۱۳۹۹
واقعا واسه استانم متاسفم که ۲ تا آدم شدن نمایندش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۰۹ ۰۶ خرداد ۱۳۹۹
خدایا شکرت.امان بی نظارتی. چند ساله میخوام پای بچهام راعمل کنم هزینه اش جور نشد.ولی براحتی پول درمیارند کک کسی هم نمی گزه،پنابر خدا.وتوکل ماهم بخداست.
Iran (Islamic Republic of)
Mohsen
۰۵:۰۵ ۰۶ خرداد ۱۳۹۹
اعدام کنید درس عبرت بشه با پول امسال ماها پز میدن و حال میکنن ۱۰۰ کیلو طلا میدونی یعنی چی اووووووووووووووووووووه
United States of America
ناشناس
۰۴:۳۰ ۰۶ خرداد ۱۳۹۹
تنها راه نجات مردم از دست این دو شرکت خودرو ساز ازاد کردن ماشین خارجی باید ماشینای خارجی وارد بشن با گمرکی پایین و یا هم این دوتا شرکت خودرو ساز داخلی تحویل سپاه بدن بسپارن دست سپاه بعد مردم ببینن عرض یک دو ماه چجوری قیمتای ماشین سر سامون میگیره باید مردم اعتراض کنن فشار بیارن به دولت که ماشین خارجی ازاد کنه مثل کشورای دیگه یا هم تحویل سپاه بدن و گر نه راه دیگه ای نداره هر چقدر هم اعدام کنه فایده نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۸ ۰۶ خرداد ۱۳۹۹
همه رو اعدام کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۴ ۰۶ خرداد ۱۳۹۹
تا وقتی مهره های اصلی وجود دارند هیچ وقت این سلطان ها تمامی نخواهند داشت...
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۲:۱۵ ۰۶ خرداد ۱۳۹۹
همه اینا که میفرمایند درست،
فقط این وسط دولت یه چیزی رو فراموش کرده بگه، این آقای محترم و خانم‌ایشان ،از کجا اینهمه پول اومده دستشون ما نمیذنیم؟
،العان ۳ ساله از دم در خونم ،ماشینمو، دزد برده، و العان هم که العانه نمیتونم بگیرم ،یعنی پولشو که آماده کردم، قیمتش شد ۵ -۶ برابر ،و با اجازتون نتونستم بگیرم.
اگه راست میگین، بفرمایین : از کجا آورده این همه پول رو؟
حتماً پول قلکش بوده !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۰ ۰۶ خرداد ۱۳۹۹
یاد سلطان سکه افتادم اعدامش کردن گفتیم سکه ارزان میشه ولی نشد گرانترهم شد.اینا هم همینطور اعدام بشن خودرو گرونتر هم میشه همش فیلمه.
Iran (Islamic Republic of)
جوانان ناکام کشور ایران
۰۱:۵۶ ۰۶ خرداد ۱۳۹۹
چطوریه مردم بایدجون بکنن.و زحمت بکشش. با بدبختی پس اذاز کنن.وام بگیرن...رو بزنن از کس ونا کس قرض کنن باز هم برای خریدن پراید به مشکل میخورن و نتونن بخرن...بعد این سلطان زهرمار خودرو با ۵ میلیون ۶۷۰۰۰۰ماشین میخره....چرا صاحب نداره ماشین وخودرو و..........
Germany
احمد
۰۱:۱۲ ۰۶ خرداد ۱۳۹۹
همه مجرما ن پرونده باید اعدام میشدند
Germany
احمد
۰۱:۱۲ ۰۶ خرداد ۱۳۹۹
همه مجرما ن پرونده باید اعدام میشدند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۷ ۰۶ خرداد ۱۳۹۹
اموال کی ازشون گرفتن کجا میره نگو که میدن به فقرا یا ساخت و ساز کشور
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۰۱:۰۱ ۰۶ خرداد ۱۳۹۹
از این موردها زیاده ما خبر نداریم
Iran (Islamic Republic of)
حسن‌ رنجبر
۰۰:۵۴ ۰۶ خرداد ۱۳۹۹
حسرت گرفتن یک پراید به دلمان مانده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۰ ۰۶ خرداد ۱۳۹۹
‌ ‌ راهش فقط خصوصی سازی و شفاف سازی هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۱ ۰۶ خرداد ۱۳۹۹
باید تاسف خورد به حال خودمون که چه نمایندگانی دارن قانون گذاری میکنن برای یه ما ....ایا حقشه که چنین مسئولی در قبال اینهمه کوته کاری و شش سال حبس براش بخوره...اون وظیفه داشته بره صدای مردم بیچاره ما باشه بره حق رو ادا کنه مطالبش کنه اما چند سال جارو اشغال کرده و نه تنها فایده ای نداشته بلکه ضربم زده چرا چرا فقط حبس ...ایا مجازات چنین ادمی حبسه...این حبس و مجازات کدوم ضرری رو جبران میکنه...خیلیا امیدشون از دست رفت فرصتهارو از دست دادن بریدن از زندگی شرمنده شدن تمام روحیه شونو از دست دادن...به چه درد میخوره اعدامم کمه
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۰:۳۲ ۰۶ خرداد ۱۳۹۹
چرا من بدبخت جوون بیکار میخوام 5 میلیون وام بگیرم میگن باید 2 تا ضامن بیاری چرا جوری میشه اینجور ادما بیان مثل اب خوردن پولشویی کنن داداش همه ما سرکاریم اینا همشون مثل همن دستشون تو دست همن
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۰:۲۶ ۰۶ خرداد ۱۳۹۹
سلام این افراد را نباید اعدام کرد باید شغل آنهارا گرفته و تمام ثروت شان را به بیت المال برگردانده به گونه ای که برای زندگی مجبور به گدایی و حاشیه نشینی بشوند تا درد فقر را بچشند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۳ ۰۵ خرداد ۱۳۹۹
یقه سفید ها ودست ها ی پشت پرده چند آدم ساده لوح بلند پرواز را پیدا میکنند ویترین کارهاشون میکنند پله آنها اطمینان میدهند و وقتی صدای مردم درآمد میشوند سلطان ومحاکمه میشود وهر گز ردی از اصل کاری‌ها نخواهد بود بقول شاعر دزد جاهل گر یکی ابریق برد دزد عارف دفتر تحقیق برد
Singapore
ناشناس
۱۲:۰۱ ۰۶ خرداد ۱۳۹۹
درست پشت پرده هست اما این دو نفر به نظرت ساده لوح میان؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۳ ۰۵ خرداد ۱۳۹۹
بازیه !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۳ ۰۶ خرداد ۱۳۹۹
واقعا هم بازیه
United States of America
الماس
۲۳:۵۲ ۰۵ خرداد ۱۳۹۹
ماشالله چقدر سلطان داریم!
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۰۸:۱۳ ۰۶ خرداد ۱۳۹۹
تازه سلطان موبایل رو هم میخوان بگیرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۸ ۰۵ خرداد ۱۳۹۹
مشکل ما سلطان نیس مشکل ما فساد شبکه و سیستم اداری و کارکنان و کارمندان رده بالا و ارشد هستن که اجازه نفوذ و اجازه هر گونه فساد بخاطر رشوه میدهند و تقریبا این موضوع با تمام قدرت در ادارهای که یا مردم مشکلات دارن یا مراکزی که مستقیما با مردم از جهت مشکل یا پول در ارتباطند شدیدتره .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۶ ۰۶ خرداد ۱۳۹۹
کارمندان رده پایین هم به رده بالا کمک رسانی میکنند . کارمندان اداری رانت میگیرند کاری برای انجام دادن ندارند . امیدوارم که این سیستم اداری بیکار غیر ضروری حذف گردد .، تا این رانت تا نوه و نتیجه بیکار مصرف نگردد . مردمی که زحمت میکشند به روز خدمت میکنند حقوق ندارند مزدشون را به زور میدن . سیستم اشکال دارد .
United States of America
نادر
۲۳:۴۶ ۰۵ خرداد ۱۳۹۹
در سیستم قضایی کشورما همیشه صورت مسئله رو پاک میکنن!!
این زن و شوهر اخلال اقتصادی کردن ولی چرامسئولین اصلی باید قسر در برن و با چند سال زندان صوری سرو ته قضیه هم بیاد؟ اگه عدالتیهست بایدنماینده های خاطی هم اعدام بشن تا درسعبرتی برای بقیه باشه که فکر نکنن مملکت ارث پدریشان است.
Iran (Islamic Republic of)
محیا طالعی
۲۳:۳۹ ۰۵ خرداد ۱۳۹۹
خیلی خوب ممنون از زحماتتون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۱ ۰۵ خرداد ۱۳۹۹
سلاطین اصلی خودرو و دزدان پنهان اصلی این زن و شوهر را قربانی خود کردند
سلاطین اصلی دزد در خفا به اوج رسیدند و این دو زن و شوهر فقط محکوم به اعدام شدند
واقعاً چه عدالتی که سلاطین دزد اصلی جان سالم به در می‌برند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۳ ۰۵ خرداد ۱۳۹۹
نمایند گان مرتبط دراین فقره دورشان تمام شده آیا هنوز در مصونیت هستند ..تا متواری نشدند اقدام بشود
Singapore
ناشناس
۱۲:۰۲ ۰۶ خرداد ۱۳۹۹
همون موقع گرفتنشون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۹ ۰۵ خرداد ۱۳۹۹
الان مسکن .......یک متر مسکن شده چند ......این زیر سر کیه تورا خدا به داد مردم برسید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۵ ۰۵ خرداد ۱۳۹۹
ریس سایپا رو باید اعدام کنن
United States of America
محمد
۲۳:۰۲ ۰۵ خرداد ۱۳۹۹
این دوشرکت کلا ازبیخ وبن فاسدن مثل کل جاهای دیگر.فقط مردم بیچاره از همه جا بیخبرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۰ ۰۵ خرداد ۱۳۹۹
لعنت خداوندبراینهاودزدهای کشورافسوس که میترسنداعدام کنند دلشیرمیخواهددلزنده پیرنهنگان برایدزدریای نیل
Canada
ناشناس
۲۳:۰۰ ۰۵ خرداد ۱۳۹۹
در اصل هیچکس وظیفه شون را انجام نداده اند از
روزنامه نگار گرفته تا رده بالای دولتی
همشون مقصرند .نه فقط این دو نفر
نماینده مجلس وووووو
مصادره تمام اموال همشون
بعد از دست دادن اموال حرام و متعلق به بیت المال
همشون سکته خواهند کرد
شفاف سازی کنید .اموال مصادره شون برای چی هزینه میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۳ ۰۶ خرداد ۱۳۹۹
چرا نمایندگان خاطی تمام اموالشان مصادره نمیشود و از تمامی امکانات اجتماعی محروم نمی‌شوند ؟!
Japan
ناشناس
۲۲:۵۳ ۰۵ خرداد ۱۳۹۹
این بیچاره ها مهره سوخته هستن. مردمو با اینا گول نزنید. قیمت ماشینو بیارید پایین. انحصار خودرو رو بردارید بگزارید سرمایه گزاران بیان کارخونه خودروسازی بزنن تا رقابت ایجاد بشه کیفیت بره بالا قیمت بیاد پایین تا شاهد پیشرفت درصنعت خودرو بشیم. نشستین خون مردمو مکیدید الان وقتش رسید این دونفرو علم کنید به اسم سلطان خودرو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۸ ۰۶ خرداد ۱۳۹۹
خیلی هم بیچاره نیستند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۰ ۰۶ خرداد ۱۳۹۹
داداش اینا اگه حرف گوش میدادن وظع ما الان این نبود من یه کارگرم ماهی دوملیون و چهارصد حقوق میگیرم ب نظرت باید چند سال کار کنم تا صاحب خونه و ماشین بشم بعد ننم برام بره خاستگاری الان خودم 33 سالمه مجردم اینا تقصیر کیه پس کجاست عدالت کو خدا؟ همینه ک مردم اعتقادشون و از دست میدن
Iran (Islamic Republic of)
همشهری
۲۲:۵۲ ۰۵ خرداد ۱۳۹۹
همه رانت اختلاس فساد بی عدالتی نمیدونم پس این ادعا ها چیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۹ ۰۵ خرداد ۱۳۹۹
اونا گناهی ندارند بستر جرم و فساد وقتی فراهم باشه این آدمام فرصت پیدا میکنن
Germany
ناشناس
۲۲:۴۹ ۰۵ خرداد ۱۳۹۹
نماینده‌ها هم باید اعدام بشوند چون این دو برای آبادانی کشور باید کار میکردند نه برای آبادانی جیب شان
Canada
ناشناس
۲۲:۴۹ ۰۵ خرداد ۱۳۹۹
لطفا دادگستری شفاف سازی کند
تا بحال خیلی دزد .اختلاس گر .احتکار گر دستگیر شده اند
مصادره اموال شون کجاست
با این دزدی ها و اختلاس ها واحتکارها میشه
بودجه یک کشور
مگر قرار نیست هزینه ایجاد کار برای جوانان .ازدواج و مسکن شون
بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۸ ۰۵ خرداد ۱۳۹۹
مثل مر د باید سودجوها را اعدام کرد
Netherlands
ناشناس
۲۲:۴۷ ۰۵ خرداد ۱۳۹۹
تصمیمات دولت تدبیر و امید بویژه دلار ۴۲۰۰ جهانگیری و توزیع ۷ میلیون سکه اقلی را متمول و سلطان نمود و کثیر ملت را به خاک سیاه نشاند بنابراین باید با ایجاد کنندگان اصلی این شرایط نیز بشدت برخورد نمود این خواست اساسی ملت است..
Canada
ناشناس
۲۲:۴۵ ۰۵ خرداد ۱۳۹۹
ماشالله چه طلبکارانه نگاه میفرمایند
انگاری میخواهد بگوید
اجازه از بالا دست ها داشته
به شما چه مربوطه
سریع مصادره تمام اموال شون بنفع جوانان
تا کرونا نگرفته اند و تلف بشوند و به جهنم اعلی برسند
Iran (Islamic Republic of)
h
۲۲:۴۴ ۰۵ خرداد ۱۳۹۹
همه چیز ثانیه ثانیه گران میشه
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۲۲:۴۴ ۰۵ خرداد ۱۳۹۹
بنده خداها تو تصویر مات و مبهوت موندن
Canada
ناشناس
۲۲:۴۳ ۰۵ خرداد ۱۳۹۹
چه با عصب نگاه میکند
منتظره بهش پاداش هم بدهند
در ایران چند قانون وجود دارد
یکی قانون سخت گیرانه برای عموم مردم
و یک قانون با کلاس و زست برای خوبان .گروه خونی بهتر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۳ ۰۵ خرداد ۱۳۹۹
برید سراغ اصل کاری ها اینا همش رد گم کنیه
Netherlands
ناشناس
۲۲:۴۲ ۰۵ خرداد ۱۳۹۹
اعدام باید در ملا عام باشد مفسدین اقتصادی موجبات خودکشی و بعضا متلاشی شدن خیلی خانواده ها گردیدند تاخیر در مجازات آنان قطعا موجبات چری شدن مفسدین و متلاشی شدن ملت و کشور خواهد شد لحظه ای درنگ نفرمایید و درود خداوند بر جناب آقای رئیسی.‌
Canada
ناشناس
۲۲:۴۰ ۰۵ خرداد ۱۳۹۹
این ها دم مار کبرا هستند .
سر مار کبرا کیست
صد درصد باند بودند
از چند نفر این همه اختلاس .کلاه برداری .احتکار بر نمیاید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۹ ۰۵ خرداد ۱۳۹۹
به بچه ها و پدرمادرشون رحم کنید اعدامشون نکنید حبس بدید.درسته گناهکارن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۲ ۰۶ خرداد ۱۳۹۹
حداقل اینم میگفتی که کل اموالشون رو هم مصادره کنند تا مجبور بشن با یک پراید قراضه قسطی مسافرکشی کنند تا از گشنگی نمیرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۵ ۰۶ خرداد ۱۳۹۹
به بچه ها و پدر مادر عموم ملت چه کسی باید رحم کند؟
Iran (Islamic Republic of)
نصیروند مغان گرمی
۲۲:۳۹ ۰۵ خرداد ۱۳۹۹
#سلام.مرگ بر عاملین گرانی خودروها و محتکرین،دلالان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۷ ۰۵ خرداد ۱۳۹۹
این دونفر زن و شوهر عروسک خیمه شب بازی بودند ...بلاخره جنایتکاران گردن کلفت از دل دو شرکت را پیدا کنید و بفرستید سینه قبرستان که جنایت بر ملت عزیز ایران و کشور عزیزمان انجام داده اند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۴ ۰۵ خرداد ۱۳۹۹
متن رانخوندم، ولی واضح است که سیاستهای دولت طوری است که دست افراد بانفوذ برای انجام هرفسادی دراین نظام بازاست!؟!؟ زیرا درغیر ازاین صورت کسی جرأت حتی انجام کوچکترین خلاف راندارد!؟! ؟
حالا سلطانهاراگرفتید!! کونتیجه ی مثبت آن!؟! فقط خودروها راباحقه ونیرنگ وباقیمتی گران به ملت تحمیل کردند!!؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۳ ۰۵ خرداد ۱۳۹۹
مادرت بمیره الهی در اوج جوانی آویزون میشی ، قابل توجه کسانی که قرار است بعد از اینها آویزون بشن،
۱۲۳
آخرین اخبار