۱۱ بندر و اسکله صیادی سیستان وبلوچستان مداوم ضدعفونی می‌شوند

معاون آبزی پروری اداره‌کل شیلات سیستان وبلوچستان گفت: سیستم‌ها و تاسیسات بندری ۱۱ اسکله وشناور‌های صیادی و اداری این استان به طور مداوم به منظور پیشگیری از انتشار ویروس کرونا ضدعفونی می‌شوند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، حمیدرضا نصیری  معاون آبزی پروری اداره‌کل شیلات سیستان وبلوچستان و دبیراجرایی دبیرخانه مبارزه با ویروس کرونا چابهار گفت: سیستم‌ها و تاسیسات بندری ۱۱ اسکله وشناور‌های صیادی و اداری این استان به طور مداوم به منظور پیشگیری از انتشار ویروس کرونا ضدعفونی می‌شوند.

حمیدرضا نصیری اظهارداشت: توصیه‌های آموزشی لازم بصورت چهره به چهره برای بهره‌برداران و صیادان در خصوص پیشگیری و رعایت الزامات بهداشتی برای جلوگیری از شیوع و ابتلاع به این ویروس انجام می‌شود.

او  با اشاره به اقدامات اداره‌کل شیلات سیستان و بلوچستان درخصوص پیشگیری شیوع ویروس کرونا ادامه داد: این اداره‌کل همچون سایر دستگاه‌های اجرایی و دولتی کشور و طبق دستورالعمل‌های ستاد ملی مبارزه و پیشگیری از ویروس کرونا از زمان شیوع این بیماری در چابهار تشکیل نشست داده و با ایجاد دبیرخانه مبارزه با این ویروس منحوس در خصوص پیشگیری از آن آغاز بکار کرده است.

معاون آبزی پروری اداره‌کل شیلات سیستان وبلوچستان، مرخصی و یا دورکاری به کارکنان آسیب پذیر با توجه به ارائه مدارک پزشکی، تامین و ذخیره آب، اقلام خوارکی و مواد ضدعفونی کننده، تشکیل تیم‌های واکنش سریع و ضدعفونی و آموزش‌های لازم به کارکنان جهت پیشگیری از بیماری، تعیین کشیک برای زمان‌های تعطیلی ادارات وابسته بصورت شبانه‌روزی، جمع آوری آبدارخانه‌ها و قرار دادن آب جوش و لیوان یکبار مصرف قبل و بعد از ماه مبارک رمضان و ضدعفونی محیط، اتاق و راهرو‌ها به صورت منظم و روزانه از جمله اقدامات این اداره کل به منظور پیشگیر یاز ویروس کرونا بوده است.

او  افزود: شناور‌های صیادی فراساحل موظف شدند به محض ورود به حوضچه، هماهنگی‌های لازم را با شبکه بهداشت انجام تا در صورت وجود افراد مشکوک به ویروس سریعا آنرا به مراکز درمانی مشخص شده شهرستان انتقال دهند.

نصیری گفت: به تمامی کارکنان ادارات شیلات سیستان و بلوچستان تاکید شده که در شهرستان حضور داشته باشند و از خروج غیر ضروری خودداری کنند.

او  تصریح کرد: کارکنانی که مرخصی روزانه و مسافرت خارج از شهرستان داشته‌اند تاکید شده در موقع بازگشت طبق دستور ستاد مبارزه با کرونا حداقل دو هفته (۱۴ روز) قرنطینه شوند و بعداز دریافت گواهی سلامت و انجام آزمایشات مربوطه و تست کرونا توسط مراکز معرفی شده و ستاد مبارزه با کرونا و ارائه آن به حراست و دبیرخانه مبارزه با این ویروس به محل کار مراجعه کنند.

معاون آبزی پروری اداره‌کل شیلات سیستان وبلوچستان با اشاره به برگزاری نشست‌های هماهنگی ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در این اداره‌کل خاطرنشان کرد: براساس گزارشات واصله و با توجه به اینکه شیوع این ویروس در شهرستان رو به افزایش است از تمامی همکاران انتظار می‌رود که تمامی پروتکل‌های بهداشتی را در محیط‌های اداری و در محیط فعالیت‌های شیلاتی با حساسیت بالایی رعایت کنند.

او افزود: در محیط کار و اداره و محل‌هایی که به اقتضای شغلی‌مان مجبور به تردد هستیم نکات بهداشتی بویژه فاصله گذاری اجتماعی را رعایت و از ماسک و دستکش استفاده شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار