مردم برگزاری هرگونه تجمع را به ستاد کرونا چابهار گزارش کنند

مدیر شبکه بهداشت و درمان چابهار گفت: برپایی مراسم عروسی و هرگونه تجمع مصداق مجرمانه تهدید علیه سلامت جامعه محسوب شده شهروندان در صورت مشاهده به دبیرخانه ستاد کرونا شهرستان طلاع دهند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، مهدی میرادی مدیر شبکه بهداشت و درمان چابهار گفت: برپایی مراسم عروسی و هرگونه تجمع مصداق مجرمانه تهدید علیه سلامت جامعه محسوب شده و هنجار شکنان از سوی دستگاه قضایی تحت پیگرد قرار خواهند گرفت لذا شهروندان در صورت مشاهده به دبیرخانه ستاد کرونا این شهرستان اطلاع دهند.

مهدی میرادی  اظهارداشت: شهروندان چابهاری عدم رعایت موارد فوق را با شماره تماس ۳۵۳۳۰۰۵۵ و شماره پیامک ۰۹۹۰۳۳۷۰۲۰۹ را به دبیرخانه ستاد کرونا این شهرستان اطلاع رسانی تا سریعا برخورد شود.

او بیان کرد: با توجه به افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا نسبت به ۲ ماه اول با هماهنگی شورای تامین شهرستان چابهار اعلام وضعیت قرمز شده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان چابهار خاطرنشان کرد: به منظور حفظ سلامت شهروندان و مقابله با شیوع گسترده بیماری کرونا، برپایی تمامی مراسمات و تجمعات اعم از مذهبی، فرهنگی و خانوادگی تا اطلاع بعدی ممنوع است.

او گفت: شهروندان با توجه به افزایش موارد ابتلا به کرونا در سطح شهر چابهار برای پیشگیری از این ویروس و حفظ سلامتی خود نکات بهداشتی را رعایت کنند.

میرادی ادامه داد: در مکان‌هایی نظیر نانوایی‌ها و سایر مراکز پر ازدحام فاصله حدود یک و نیم تا ۲ متر را حتما رعایت شود.

او  با بیان اینکه سرفه و عطسه افراد مبتلا به کرونا در فواصل کمتر ممکن است فرد را به این بیماری مبتلا کند، افزود: دقت شود در صورتی‌که دستان شما با سطوح آلوده تماس پیدا کرد تا زمان شستشو و ضد عفونی کامل دست‌ها از لمس دهان، بینی و چشمان خودداری شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان چابهار گفت: ماسک را در مدت استفاده لمس نکنید، زیرا این کار باعث آلودگی ماسک و احتمال انتقال آلودگی به فرد خواهد شد.

او  تصریح کرد: علائم اولیه کرونا ممکن است از روز پنجم بیماری بروز کند لذا از درمان‌های سنتی جدا خودداری و از حضور غیرضروری در بیمارستان خودداری شود.

میرادی افزود: توجه به نکات بهداشتی از جمله شستشو دست‌ها باید به مدت ۲۰ ثانیه با آب و صابون مایع انجام شود.

او بیان کرد: تلاش‌های شبانه روزی کادر بهداشت و درمان به منظور حفظ سلامتی مردم است و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی عامل تعطیلی مجدد بازارهاست.

مدیر شبکه بهداشت و درمان چابهار اظهارداشت: متاسفانه با وجود هشدار‌های فراوان و اطلاع رسانی صورت گرفته در سطح شهر، شاهد ازدحام و شلوغی در بازار‌ها و به تبع آن شیوع بیماری کرونا بودیم.

او با اشاره به اینکه پروتکل و دستورالمعل‌های بهداشتی به منظور حفظ سلامت شهروندان بوده و رعایت آن ضامن سلامتی جامعه است برای همین منظور بازار‌ها و مراکز پر تجمع چابهار تا اطلاع بعدی تعطیل شد.


بیشتربخوانید: اعمال محدودیت رفت وآمد خودرو‌ها در مبادی ورودی و خروجی چابهار

آمارمبتلایان به کرونا در جنوب استان به ۲۹۳ نفر رسید/۱۵ نفر جان باختند


انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار