کدام ادارات و اصناف در خوزستان اجازه فعالیت دارند؟

استانداری خوزستان جزئیات چگونگی فعالیت ادارات، دستگاه‌های دولتی، بانک‌ها و اصناف غیرضرور در استان تا پایان هفته جاری را اعلام کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، رضا نجاتی سخنگوی ستاد مدیریت بیماری کرونا در خوزستان گفت: بنا به پیشنهاد دانشگاه علوم پزشکی اهواز و تصویب در ستاد مدیریت بیماری کرونا در خوزستان، همه ادارات و دستگاه‌های دولتی و نیز بانک‌ها از فردا سه شنبه ۶ خرداد باز هستند و کارمندان موظف به حضور در محل کار خود هستند.

او افزود: بر این اساس ساعت کار ادارات و بانک‌ها از ساعت ۷ و ۳۰ آغاز می‌شود و راس ساعت ۱۴ به پایان می‌رسد و مصوبه حضور دو سوم در محل کار و یک سوم به صورت دورکاری به قوت خود باقی است.

نجاتی اظهار داشت: تعطیلی ادارات و اصناف هزینه سنگینی برای استان دارد، چرا که خوزستان یک استان اقتصادی است و فعال بودن تشکیلات اداری لازمه فعالیت در این استان است و با وجودی که تاکنون تعطیل کردن ادارات کار سختی بوده، اما جان و سلامتی مردم برای ما از اولویت برخوردار بوده است هر چند در هفته گذشته چند روز ادارات دولتی و بانک‌ها در چند شهرستان استان از جمله اهواز تعطیل شدند.

سخنگوی ستاد مدیریت بیماری کرونا در خوزستان با اشاره به تاثیر تعطیلات بر روند شیوع ویروس کرونا بیان کرد: همه اصناف با ریسک خطر بالا شامل؛ فروشگاه‌های زنجیره ای، پاساژها، بازارچه ها، تالار‌های پذیرایی، سالن‌های پذیرایی، نمایشگاه‌ها، آرایشگاه‌ها، آموزشگاه‌های رانندگی، گرمابه ها، سالن‌های بدنسازی، کافی شاپ‌ها، قهوه خانه ها، سفره خانه‌های سنتی و دیگر صنوف پر خطر تا آخر هفته تعطیل هستند.

به گفته این مقام مسئول، تنها سوپرمارکت‌ها، قصابی‌ها، نانوایی‌ها و دیگر فروشگاه‌های خدمات رسان کم خطر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی مجاز به فعالیت هستند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.