دست داشتن سارقان در ارتباطی که ۸ ماه است وصل نمی‌شود

مدیرمخابرات منطقه خوزستان سرقت‌های مکرر از سایت مخابراتی ام الصخر رامشیر در ۸ ماه اخیر باعث قطع شدن تلفن ثابت و اینترنت ADSL در این منطقه شده است.

دست سارقان و ارتباطی که ۸ ماه است وصل نمی‌شودبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، رحیم فلاح زاده مدیر مخابرات منطقه خوزستان گفت: سرقت‌های مکرر منصوبات سایت مخابراتی در بخش ام الصخر شهرستان رامشیر باعث قطع شدن شبکه ارتباطی این منطقه در ۸ ماه اخیر شده است.

او افزود: طی مدت مذکور، به دفعات از سایت مخابراتی ام الصخر سرقت می‌شود که با هزینه بالایی این سایت چندین بار راه اندازی شده، در چند هفته پیش نیز سرقت ۴۰۰ متر کابل مخابراتی از این سایت باعث قطع شدن تلفن‌های مشترکان این منطقه شده است.

فلاح زاده بیان داشت: براساس پروتکل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اگر یک سایت مخابراتی چندین بار هدف سرقت واقع شود و امنیت منطقه از سوی فرماندار و یا بخشدار تامین نشود، مخابرات دیگر به آن منطقه خدمات نخواهد داد، در چنین شرایط اقتصادی و در بحبوحه تحریم‌ها راه اندازی مجدد سایت‌های مخابراتی بسیار هزینه بر و سخت است.

مدیر مخابرات منطقه خوزستان با بیان اینکه تا یک هفته آینده مشکل مخابراتی منطقه ام الصخر برطرف خواهد شد، ادامه داد: باتوجه به وضعیت جاری و شرایط کرونا ویروس و نیاز به حفاری برای راه اندازی مجدد این سایت، تمهیدات لازم برای راه اندازی دوباره این سایت انجام گرفته و به زودی مشکل ارتباطی این منطقه حل می‌شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: از همه شهروندان تقاضا دارم در صورت مشاهده هرگونه تخریب و سرقت منصوبات مخابراتی، فورا مراتب را به پلیس ۱۱۰ اعلام کنند تا شاهد قطعی تلفن‌های شهروندان نباشیم، ضمن اینکه از رسانه‌ها تقاضای همکاری جهت فرهنگ سازی استفاده صحیح و جلوگیری از تکرار سرقت تجهیزات مخابراتی را داریم.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خوزستان پیش ازاین گفته بود: سرقت تجهیزات سایت‌های مخابراتی و اپراتور‌ها در برخی مناطق استان برای ما مشکل ساز شده به گونه‌ای که در سال گذشته به عنوان مثال ۶ سایت مخابراتی شهرستان اندیکا هدف سرقت واقع شد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار