ممنوعیت قطعه بندی گوشت مرغ در مراکز عرضه

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان سرایان گفت: در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، آماده‌سازی و خرد کردن مرغ و ماهی در مراکز عرضه ممنوع می باشد.

خالقی زاده رئیس شبکه دامپزشکی سرایان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، گفت: در راستای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا و با تشدید اقدامات بهداشتی دامپزشکی، به منظور جلوگیری از انتقال و گسترش این بیماری هرگونه عرضه و فروش مرغ خرد (قطعه) شده در تمامی مراکز پروتئنی و فروشگاه‌های شهرستان ممنوع شده است.

او با بیان اینکه مصرف‌کنندگان از خرید مرغ فله‌ای به‌صورت ران و سینه اجتناب ورزند، افزود: همشهریان باید برای کاهش خطر انتقال ویروس کرونا، مرغ و ماهی را بصورت بسته بندی بخرند و به هیچ عنوان تقاضای خُرد کردن آن را ننمایند.


بیشتر بخوانید: تولید ۲هزار تُن گوشت مرغ در مرغداری‌های خراسان جنوبی


خالقی زاده: ماهی، گوشت قرمز و مرغ بصورت اولیه پاک هستند و در کشتارگاه‌ها و کارخانجات، همه نکات بهداشتی و ایمنی برای قطعه‌بندی و بسته‌بندی گوشت رعایت می‌شود در نتیجه این فرآورده در مرحله نخست ناقل ویروس کرونا نیست، اما ممکن است در مرحله‌ قطعه‌بندی در واحد‌های عرضه، ویروس وارد آن‌ها شود و می‌تواند از طریق میزِ آلوده یا توسط فروشنده که اقدام به این کار می‌کند، منتقل شود.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان سرایان با اشاره به اینکه قطعه بندی و بسته بندی گوشت مرغ و ماهی در مراکز عرضه تخلف محسوب می‌شود تاکید کرد: شهروندان در صورت مشاهده هر گونه تخلفی در زمینه عرضه محصولات خام دامی، مراتب را به شماره ۳۲۹۰۱۴۷۴ واحد نظارت بهداشتی شبکه دامپزشکی شهرستان اطلاع دهند تا با متخلفان برخورد جدی صورت گیرد.

انتهای پیام / ط ا

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار