پل‌های تخریب شده از سیل در خرم‌آباد تا ۲ماه دیگر تکمیل می‌شوند

شهردار خرم‌آباد گفت: پل‌های بهداری، اناری و کمالوند خرم‌آباد که در اثر سیل سال گذشته تخریب شده بودند تا ۲ ماه آینده تکمیل و افتتاح خواهند شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، محمد شریفی مقدم شهردار خرم‌آباد گفت: شهرداری خرم‌آباد در کمترین زمان ممکن و انجام عملیات جهادی اقدام به پاکسازی و نظافت شهر، برآورد خسارات ناشی از سیل و ارسال آن به دستگاه‌های ذیربط کرد تا اینکه با پیگیری استانداری لرستان مبلغ ۸۲ میلیارد تومان جهت جبران خسارت سیل به شهرداری خرم آباد اختصاص یافت.

او ادامه داد: شهرداری این مبلغ را در قالب ۲۳ پروژه از جمله، احداث پل‌های کمالوند، اناری و بهداری، آسفالت معابر، پاکسازی و لایه روبی زیر پل حاج عمران، ترمیم دیواره‌های تخریب شده ساحلی رودخانه خرم رود و کرگانه و دفع آب‌های سطحی و اجرای راستگرد و چپگرد پل ۹دی کرده است.

شهردار خرم‌آباد بیان کرد: ۲ میلیارد تومان تجهیزات آتش نشانی و خدمات ایمنی از محل اعتبارات سیل خریداری و تحویل این سازمان شد.

او افزود: خوشبختانه در سیل مجدد پایان سال ۹۸، به دلیل فعالیت‌های انجام شده مانند لایروبی رودخانه‌ها و پاکسازی زیرپل حاج عمران و اجرای دیواره‌های ساحلی شاهد هیچگونه خسارتی در شهر نبودیم.

شریفی مقدم گفت: ۱۸میلیارد و ۳۰۰ سیصد هزار تومان جهت اجرای پل‌های کناری پل ماسور به شهرداری خرم آباد اختصاص داده شد و متعاقبا پس از انجام مناقصه پروژ‌های مذکور به پیمانکار واگذار و هم اکنون درحال انجام می‌باشند که تاپایان شهریورماه افتتاح و بهره برداری می‌رسد.

او اضافه کرد: توسعه فصای سبز، ساماندهی سراب شهوا، احداث ساختمان شهرداری منطقه ۲، زیرسازی و جدول گذاری، آسفالت و لکه گیری معابر و مناسب سازی پیاده رو ها، خرید مبلمان شهری، تملک املاک در مسیر تعریض در دستور کار است.

شریفی گفت: شهرداری خرم آباد با وجود ۱۴۰میلیارد تومان قرارداد عمرانی چیزی معادل ۱۸ برابر اعتبارات هفت سال گذشته پروژه عمرانی در دست اجرا دارد.

انتهای پیام/د

برچسب ها: شهرداری ، خرم آباد ، سیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار