پیش بینی برداشت ۸۰ هزار تن گندم در اسلام آباد غرب

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسلام آباد غرب با توجه به نزدیک شدن زمان برداشت کلزا و گندم در شهرستان، از پیش بینی برداشت ۸۰ هزار تن گندم و ۹۰۰ تن کلزا از مزارع شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ کریمی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسلام آباد غرب با اشاره به نزدیک شده برداشت دانه‌های روغنی کلزا از ۴۶۰ هکتار زمین کشاورزی این شهرستان گفت: پیش بینی می‌شود امسال ۹۰۰ تن محصول از مزارع کلزا در شهرستان برداشت شود.

کریمی بیان کرد: زراعت کلزا به عنوان یک محصول راهبردی در راستای پایداری کشت گندم و تحقق اقتصاد مقاومتی و تضمین امنیت غذایی کشور است که نظارت در زمان داشت، مدیریت آفات، بیماری‌ها و علف‌های هرز این محصول اهمیت زیادی دار و همچنین کشت کلزا ضمن مشارکت در تولید روغن خوراکی مورد نیاز کشور در داخل و تلاش برای بی نیازی از واردات این محصول، بهترین تناوب برای گندم و جو است که رعایت این امر علاوه بر افزایش تولید سال آینده، آفات، بیماری‌ها و علف‌های هرز را کاهش می‌دهد.

او افزود :خرید تضمینی و پرداخت بموقع به بهره برداران، از بسته‌های حمایتی امسال دولت به کلزا کاران است.

 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسلام آباد غرب با اشاره به نزدیک شدن برداشت گندم از ۵۵ هزار هکتار زمین کشاورزی این شهرستان گفت: پیش بینی می‌شود امسال ۸۰ هزار تن محصول از مزارع گندم راهی مراکز خرید شود.

او افزود: مراکز خرید به تعداد کافی برای خرید تضمینی گندم در نظر گرفته شده و ابراز امیدواری کرد: با تدابیر اندیشیده شده و هماهنگی‌های انجام شده کشاورزان شهرستان هیچ مشکلی برای تحویل گندم خود به مراکز خرید نداشته باشند و هماهنگی لازم به عمل آمده که پول کشاورزان به موقع پرداخت شود و هیچگونه وجهی بابت بدهی از حساب کشاورزان برداشته نشود.
انتهای  پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار