مبارزه با بیماری زنگ زرد غلات درشهرستان کرمانشاه

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه گفت : با توجه به بارندگی‌های مناسبی که صورت گرفته شرایط برای شیوع بیماری‌های قارچی خصوصاً زنگ زرد غلات بسیار مطلوب بوده و ارقام گندم دیم سرداری نیز به این عامل بیماری بسیار حساس می‌باشد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛آشتاب مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه گفت : شهرستان کرمانشاه با سطح زیر کشت ۲۰۵۰۴۴ هکتار گندم و جو آبی و دیم یکی از قطب‌های تولید گندم و جو استان می‌باشد.

او گفت : در سال زراعی جاری با توجه به بارندگی‌های مناسبی که صورت گرفته، مزارع گندم و جو در وضعیت رشدی بسیار مطلوبی قرار دارند و این شرایط برای شیوع بیماری‌های قارچی خصوصاً زنگ زرد غلات بسیار مطلوب بوده و ارقام گندم دیم سرداری نیز به این عامل بیماری بسیار حساس می‌باشد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه افزود: این مدیریت با تمام توان با استفاده از نیرو‌های کارشناسی مستقر در مراکز جهاد کشاورزی دهستان‌های تابعه و ستاد مدیریت شهرستان در قالب شبکه بازدید مراقبت بصورت مستمر، مزارع گندم و جو را مورد پایش قرار داده و از وجود علائم بیماری در سطح مزارع، کشاورزان را مطلع و توصیه‌های فنی در زمینه کنترل شیمیایی این بیماری را به کشاورزان و کانون کوبی نقاط آلوده ارائه می‌نمایند.

او افزود: تاکنون در سطح ۱۰۱۵۰ هکتار از مزارع گندم با استفاده از قارچ کش سمپاشی توصیه شده و بازدید از مزارع و شناسایی نقاط آلوده همچنان تا رفع مشکل ادامه دارد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار