زنبورستان‌های استان کرمان، عاری از هر بیماری

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان گفت: زنبورستان‌های استان از نظر بیماری‌های زنبورعسل تحت کنترل و نظارت دامپزشکی هستند و با بررسی بیش از ۹ هزار کلونی هیچ آلودگی در زنبورستان‌های استان مشاهده نشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حسین رشیدی مدیرکل دامپزشکی استان کرمان گفت:از بیش از ۷۰ زنبورستان استان کرمان در سال گذشته نمونه برداری صورت گرفت و با بررسی پایش‌ها، وضعیت آلودگی زنبورستان‌ها در حال حاضربسیار مطلوب بوده است.

او افزود: یکی از اهداف دامپزشکی مبارزه و کنترل بیماری‌های زنبور عسل و جلوگیری از وارد آمدن خسارت به زنبورداران است و دامپزشکی از جمله ارگان‌هایی است که فعالیت‌های مشخصی را برای بررسی مسائل بهداشتی، مدیریتی و فصلی زنبورستان‌ها انجام می‌دهد.

رشیدی تصریح کرد: با پایش بیش از ۹ هزار کلونی در سطح استان، عامل بیماری آکاراپیس از هیچ زنبورستانی جدا نشده بود و آلودگی کندو‌ها به سایر بیماری‌های زنبور، از جمله، واروا، نوزما و لوک آمریکائی و اروپایی هم کمتر از حد انتظار بوده است.

اوگفت: هر ساله در طی پایش استانی، میزان آلودگی کندو‌ها به بیماری‌های واروا، نوزما، آکاراپیس و لوک آمریکائی و اروپایی بررسی می‌شود که در سال گذشته بیش از ۹۰۰۰ کلونی در استان مورد پایش قرار گرفتند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار