نیازمند پلاسمای خون بیماران بهبود یافته از کرونا هستیم

مدیرکل انتقال خون همدان گفت: بیماران بهبود یافته از کرونا می‌توانند بعد از یک ماه از ابتلا پلاسمای خون خود را اهدا کنند.

نیازمند پلاسمای خون بیماران بهبود یافته از کرونا هستیمافشین محمدی مدیرکل انتقال خون همدان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان گفت: افراد مبتلا به کووید ۱۹ بعد از بهبودی کامل می‌توانند بعد از یکماه پلاسمای خون خود را به دیگر بیماران کرونایی اهدا کنند.

او افزود: پلاسمای خون بیماران بهبود یافته از کرونا نشان دهنده این است که آنتی بادی جی در بدن آنها پایدار است و در مقابله این بیماری مقاومت کرده است.

مدیرکل انتقال خون همدان با بیان اینکه افرادی بهبود یافته از کرونا در صورتی می توانند پلاسمای خود را اهدا کنند که بین سنین ۱۸ تا ۶۰ داشته باشند افزود: زنان باردار و  افرادی که بیماری دارند نمی توانند پلاسمای خود را اهدا کنند.

محمدی با بیان اینکه تمام اصول بهداشتی در اهدای خون رعایت می‌شود، ادامه داد: افراد پس از مطالعه شرایط اهدای خون و اطمینان از سلامت خود، وارد سازمان انتقال خون می‌شوند و در صورتی که دارای علائم بیماری باشند، خون‌گیری انجام نخواهد شد.

او با بیان اینکه در حال حاضر نیاز ما پلاکت بیماران بهبود یافته کرونایی است افزود:  پلاکت خون اهدایی را برای درمان بیماران کرونایی می‌توان تا یکسال نگهداری کرد.

مدیرکل انتقال خون استان همدان با اشاره به اینکه پس از معاینه و مشاوره افراد از سوی پزشک و استریل و شستشوی دست فرد اهداکننده، خون‌گیری انجام می‌شود، گفت: پس از اهدای خون نیز شستشو و استریل انجام شده و سپس اهداکننده ترخیص می‌شود؛ ما اطمینان کامل را به افراد می‌دهیم که با هیچ مشکلی در این خصوص روبه رو نخواهند شد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.