تعداد مبتلایان به کووید ۱۹ در خراسان شمالی از ۲۰۰۰ نفر عبور کرد

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی ضمن هشدار جدی نسبت به رعایت نکات بهداشت فردی، بر پرهیز از تجمعات و مسافرت‌های غیر ضروری تاکید کرد.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  احمد هاشمی گفت : رعایت مسائل بهداشتی و شست و شوی مکرر دست، پرهیز از تردد‌های غیرضروری، رعایت فاصله گذاری اجتماعی، عدم تماس با بیماران، پرهیز از دست زدن به سر و صورت بخصوص به ناحیه چشم، بینی و دهان ضروری است.

او یادآور شد: اکنون خراسان شمالی در وضعیت هشدار قرار دارد و ادامه این وضعیت بسته به افزایش و یا کاهش آمار مبتلایان به کرونا است.

او با اشاره به رشد آمار مبتلایان به کرونا در استان بیان کرد: افزایش تعداد نمونه گیری‌های سرپایی در چند روز اخیر، بی تفاوتی نسبت به رعایت مسائل بهداشتی و رعایت نکردن فاصله گذاری اجتماعی از دلایل افزایش آمار مبتلایان است. سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: با اعلام نتایج قطعی آزمایش‌های انجام شده، تا ظهر ششم خرداد، ۲۰۲۶ نفر در خراسان شمالی به ویروس کرونا مبتلا شده اند که شامل ۸۹۸ نفر بستری و ۱۱۲۸ نفر سرپایی می‌باشند و تعداد آمار فوتی‌ها نیز به ۱۲۸ نفر افزایش یافت.

 احمد هاشمی در توضیح آمار مبتلایان قطعی این بیماری به تفکیک شهرستان‌ها نیز اظهار داشت: در شهرستان‌های بجنورد ۱۰۶۲ نفر، شیروان ۲۴۱ نفر، فاروج ۱۲۴ نفر، مانه و سملقان ۱۹۷ نفر، جاجرم ۶۳ نفر، گرمه ۳۴ نفر، راز و جرگلان ۱۲۷ نفر و اسفراین ۱۷۸ نفر بطور قطعی به بیماری کووید ۱۹ دچار شده اند. ️

او با تقدیر از زحمات کارکنان بهداشتی و درمانی استان خاطرنشان کرد: با کوشش‌های شبانه روزی انجام پذیرفته تاکنون ۷۲۸ نفر از مبتلایان به این بیماری بهبود و از مراکز درمانی در سطح استان مرخص شده اند.

او افزود: آزمایش ۲۷۴۲ نفر از موارد مشکوک نیز منفی گزارش شده است و هم اکنون ۱۴۰ بیمار مشکوک به ابتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان‌های سطح استان بستری هستند.

انتهای پیام/ه

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.