انتقاد لاوروف از مداخله واشنگتن در امور داخلی چین

وزیر امور خارجه روسیه آمریکا را به مداخله در امور داخلی چین متهم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه با اشاره به مسئله هنگ‌کنگ، آمریکا را به مداخله در امور داخلی چین متهم کرد و خاطرنشان کرد واشنگتن با ایجاد موقعیت‌های جنجال برانگیز، باعث تضعیف اعتبار خود می‌شود.

لاوروف در کنفرانس شورای وزیران امور خارجه سازمان پیمان امنیت جمعی که به دلیل شیوع ویروس کرونا به صورت ویدئویی برگزار شد، گفت: اصلاحات در قانون هنگ کنگ یک امر داخلی جمهوری خلق چین است و مداخلات تحریک آمیز واشنگتن باعث نمی‌شود به یک شریک مطمئن تبدیل شود. مشکلاتی که آن‌ها در اطراف هنگ کنگ به وجود می‌آورند، مربوط به امور داخلی چین است و اقدامات آمریکا برای ایجاد جنجال به تضعیف اعتبار آن منجر می‌شود.

لاوروف پیشتر از تلاش آمریکا برای اعمال تحریم علیه چین به علت شیوع کرونا انتقاد کرده بود.

ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت خارجه چین دیروز دوشنبه در گزارش روزانه خود گفت در صورت تداوم اقدامات مداخله‌جویانه آمریکا در تضعیف منافع پکن در هنگ‌کنگ این کشور نیز اقدامات متقابلی به کار خواهد گرفت.

پیش از این واشنگتن درباره احتمال تحریم پکن بر سر قوانین «امنیت جدید ملی» در هنگ‌کنگ هشدار داده بود. دولت آمریکا سال گذشته در امور داخلی چین نیز مداخله کرد و برای حمایت از معترضان هنگ‌کنگی، لایحه «حقوق بشر و دموکراسی هنگ‌کنگ» را به تصویب رساند. پکن نیز تلاش کرد قانونی با هدف استرداد مجرمان از هنگ‌کنگ تصویب کند که باعث ایجاد اعتراضات گسترده‌ای در این منطقه شد. در نهایت علیرغم تعلیق کاملِ این قانون، معترضان به بهانه استقلال کامل از چین به آشوب در خیابان‌های هنگ‌کنگ ادامه دادند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار