پکن: آمریکا از به چالش کشیدن خط قرمز‌های چین خودداری کند

سخنگوی وزارت خارجه چین از آمریکا خواست تا حساسیت مسئله تایوان از سوی پکن را به طور کامل درک کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، هوا چونینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین از آمریکا خواست تا از به چالش کشیدن خط قرمز‌های این کشور خودداری و حساسیت عمیق مسئله تایوان را درک کند.

سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به اقدامات مداخله جویانه آمریکا در خصوص تایوان در پیامی توئیتری نوشت: ما از طرف آمریکایی می‌خواهیم حساسیت عمیق مسئله تایوان را به طور کامل درک کند. ما به طرف آمریکایی توصیه می‌کنیم تا از توهمات و محاسبات سیاسی خود دست بردارد. از آمریکا می‌خواهیم هیچ تلاشی برای به چالش کشیدن خط قرمز چین صورت ندهد.

اخیرا آژانس همکاری امنیت دفاعی آمریکا وابسته به وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) در بیانیه‌ای اعلام کرد وزارت امور خارجه آمریکا با فروش احتمالی ۱۸ فروند اژدر سنگین وزن پیشرفته Mk-۴۸ Mod ۶ و تجهیزات مرتبط به ارزش ۱۸۰ میلیون دلار به تایوان موافقت کرده است.

سال گذشته نیز دولت آمریکا با فروش ۱۰۸ تانک ام۱ آبرامز M ۱ Abrams و مقداری مهمات ضدهوایی و ضد تانک به ارزش دو میلیارد دلار و همچنین بیش از ۶۰ فروند جنگنده اف-۱۶ به تایوان موافقت کرده بود.

پکن پیش از این نیز به آمریکا هشدار داده بود اگر به تایوان تسلیحات نظامی بفروشد با اقدام مقابله جویانه چین مواجه خواهد شد. ارتش چین در تازه‌ترین بیانیه خود ضمن انتقاد شدید از آمریکا آورده است چنین فروش‌های تسلیحاتی هرگز باعث برتری نظامی تایوان در برابر چین نمی‌شود.

پیشتر وزارت دفاع چین در بیانیه‌ای اعلام کرده بود، پکن فروش تسلیحات به تایوان از سوی هیچ کشوری از جمله آمریکا را بر نمی‌تابد و آن را خلاف اصل «چین واحد» می‌داند.

دولت چین بار‌ها اعلام کرده است، استقلال جزیره تایوان را تحمل نخواهد کرد؛ چین، تایوان را جزء‌ لاینفک خاک خود می‌داند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار