کاهش نرخ تورم نقطه به نقطه در خراسان رضوی

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی گفت: نرخ تورم نقطه به نقطه استان در اردیبهشت ماه امسال ۱۷.۶ درصد است که این رقم در مقایسه با ماه قبل از آن "فروردین ماه" هفت دهم درصد کاهش یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، رضا جمشیدی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی گفت: نرخ تورم نقطه به نقطه خراسان رضوی مربوط به اردیبهشت ماه در نقاط شهری ۱۶.۸ و در نقاط روستایی ۲۰.۸ درصد است که در نقاط شهری نسبت به ماه قبل هشت دهم درصد و در نقاط روستایی سه دهم درصد کاهش یافت.

او افزود: نرخ تورم اردیبهشت ماه نسبت به ماه قبل در کل خانوار‌های خراسان رضوی هفت دهم درصد است که نسبت به ماه قبل از آن ۲.۹ درصد کاهش یافت و این شاخص برای خانوار‌های شهری استان ۶ دهم درصد و برای خانوار‌های روستایی استان ۱.۴ درصد است که به ترتیب نسبت به فروردین ماه ۲.۹ و ۲.۸ درصد کاهش داشت.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی ادامه داد: نرخ تورم ۱۲ ماهه منتهی به اردیبهشت ماه امسال در کل خانوار‌های استان ۲۷.۶ درصد است که نسبت به ماه قبل از آن ۲.۶ درصد کاهش یافت، این شاخص برای خانوار‌های شهری استان ۲۶.۵ و برای خانوار‌های روستایی استان ۳۱.۸ درصد است که به ترتیب ۲.۶ و ۳.۱ درصد کاهش داشت.

جمشیدی بیان کرد: تورم نقطه به نقطه کل خانوار‌های خراسان رضوی در اردیبهشت ماه امسال در گروه خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات ۱۲.۵، در پوشاک و کفش ۳۸.۶، در مسکن ۱۳.۷ و در گروه بهداشت و درمان ۱۴.۳ بود همچنین شاخص قیمت کالا‌ها و خدمات مصرفی برای کل خانوار‌های استان در ماه مزبور ۲۰۳، مناطق شهری ۱۹۷ و مناطق روستایی ۲۲۹ واحد است.
 
انتهای پیام//ز.ق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.