معدوم سازی ۶۵ هزار و ۶۵۷ قطعه لاشه‌های میته و حرام طیور در آذربایجان شرقی

مسئول حوزه نمایندگی، ولی فقیه سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی از معدوم سازی ۶۵ هزار و ۶۵۷ قطعه لاشه‌های میته و حرام طیور در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،حجت الاسلام والمسلمین مجید نجفی   مسئول حوزه نمایندگی، ولی فقیه سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی، امروز در جلسه شورای فرهنگی سازمان جهادکشاورزی استان اظهار داشت: درسال ۹۸، ناظران شرعی بر ذبح ۲۰ میلیون و ۸۶۴ هزار و ۷۷ قطعه طیور و بالغ بر ۳۳۲ هزار و ۳۹۵ راس دام در کشتارگاه‌های دام و طیور استان آذربایجان شرقی نظارت کرده اند.

او با اشاره به نقش ذابحان و ناظران شرعی در حلیت و طهارت گوشت‌های تولیدی در کشتارگاه‌های دام و طیور استان، تصریح کرد: طبق ماده ۴ قانون نظارت بر ذبح و صید شرعی مصوب مجلس شورای اسلامی در همه کشتارگاه‌های دام و طیور و مراکز فرآوری و عمل آوری ناظرین شرعی حضور موثر دارند و برطبق آموزش‌هایی که فراگرفته‌اند با توجه به دستورالعمل‌های مربوطه، با همکاری عوامل بهداشتی و اجرایی در راستای غذای حلال و طیب تلاش می‌کنند.

نجفی با اشاره به این که در طول سال گذشته، ۶۵ هزار و ۶۵۷ قطعه لاشه‌های میته و حرام طیور و ۸۳ مورد لاشه‌های حرام دام در استان ضبط و معدوم سازی شده است، افزود: اجزای حرام در کشتارگاه‌های دام با نظارت ناظران شرعی در کشتارگاه‌ها معدوم و در برخی از واحد‌ها با نظارت ناظر شرعی طبق قرارداد به شرکت‌های مجاز جمع‌آوری اجزای حرام تحویل داده می‌شود تا طبق دستورالعمل‌های مربوطه اقدامات بعدی صورت گیرد.

مسئول حوزه نمایندگی، ولی فقیه سازمان جهادکشاورزی استان با اشاره به اینکه هیچ زمانی کشتارگاه‌های ما بدون ناظر شرعی نبوده‌اند، گفت: ذابح‌های کشتارگاه‌ها در استان آموزش لازم را دیده و در کشتار دام و طیور بر اساس آموزش‌های ذبح شرعی عمل می‌کنند.

او افزود: همچنین درسال ۹۸ تعداد ۳۵۵ هزار و ۵۷۷ قطعه آلایش حرام در استان ضبط ومعدوم سازی شد.

مسئول حوزه نمایندگی، ولی فقیه سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه دلیل حضور ناظران شرعی این است که هیچ نوع کوتاهی در حلیت و طهارت حیوان نشود، عنوان کرد: ۱۹ کشتارگاه دام و طیور در استان آذربایجان شرقی در شهرستان‌های تبریز، بناب، مراغه، مرند، شبستر، میانه، اهر، سراب و هادیشهر فعال هستند که در همه آن‌ها ناظر شرعی حضور دارد.

 حجت الاسلام والمسلمین نجفی در پایان سخنان خود گفت: در سال گذشته به کرات و دفعات متعدد بازدید از کشتارگاه‌های دام و طیور استان از طرف حوزه نمایندگی، ولی فقیه در سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی به صورت انفرادی و یا با مسئولین ذیربط به عمل آمده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار