پنتاگون: نیروهایمان در افغانستان را کاهش می‌دهیم

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد تا ماه ژوئیه شمار نظامیان خود در افغانستان را کاهش خواهیم داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد تا ماه ژوئیه شمار نظامیان خود در افغانستان را کاهش خواهیم داد.

بر این اساس، جاناتان هافمن، سخنگوی پنتاگون اعلام کرد: ما همچنان به کاهش شمار نظامیان خود در افغانستان ادامه خواهیم داد. بر طبق برنامه ریزی ها، تا ماه ژوئیه (تیرماه) شمار نظامیان ما در افغانستان به ۸ هزار و ۶۰۰ تن خواهد رسید.

خروج برنامه ریزی شده نظامیان آمریکایی از افغانستان در راستای توافق واشنگتن با گروه طالبان انجام می‌شود. آمریکا به طالبان تعهد داده است طی ۱۳۵ روز پس از امضای توافق صلح، نیرو‌های خود را به ۸ هزار و ۶۰۰ تن کاهش دهد. همچنین آمریکا قرار است پس از ۹ ماه و ۱۵ روز، تمامی نظامیان خود را از عراق خارج و تمامی پایگاه‌های نظامی اش در افغانستان را تخلیه کند.

گروه طالبان که در عمل هیچ ابزار سیاسی و فشاری ندارد و حتی دولت هم محسوب نمی‌شود، تنها توانست با بالا بردن هزینه‌های آمریکا در افغانستان، به توافقی با واشنگتن دست یابد که تحلیلگران آن را کاملاً توافقی یک جانبه به نفع طالبان می‌دانند. با این وجود، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا بار‌ها با افتخار از توافق با طالبان سخن گفته است و هیچگاه دیده نشده آن را بدترین توافق تاریخ کشورش خوانده باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار