فرمانده آمریکایی: نیرو‌های ناتو در افغانستان باید آماده هر اتفاقی باشند

فرمانده نیرو‌های نظامی آمریکا در افغانستان اعلام کرد مذاکرات صلح با طالبان هر نتیجه‌ای که داشته باشد، سربازان ناتو باید کاملاً آماده باشند.

فرمانده آمریکایی: نیرو‌های ناتو در افغانستان باید آماده هر اتفاقی باشندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ژنرال اسکات میلر، فرمانده نیروهای نظامی آمریکا و فرمانده کل نیروهای ناتو در افغانستان اعلام کرد سربازان ناتو برای هر پیشامدی که در نتیجه مذاکرات صلح میان واشنگتن و طالبان رخ دهد، آمادگی دارند.

میلر طی سخنرانی در ستاد فرماندهی کل نیروهای ناتو در کابل، پایتخت افغانستان، نسبت به آمادگی سربازان این سازمان برای هر دو نتیجه مثبت یا منفی اطمینان خاطر داد. او گفت: «مذاکرات صلح اجرا می‌شود، بازیکنان منطقه‌ای تاکید بر ایجاد صلح دارند و طالبان نیز وارد مذاکرات شده است. دولت افغانستان نیز از مذاکرات صلح حمایت می کند. آیا ما قادر به حمایت از پروسه مثبت یا پیامدهای منفی این مذاکرات هستیم؟ آنچه از شما در سال 2019 می خواهم این است که آماده هر نتیجه‌ای باشید.»

میلر درباره خروج آمریکا از افغانستان و پایان دادن به طولانی ترین جنگ این کشور در خارج نظری نداد.

برخی منابع وابسته به پنتاگون پیش‌تر مدعی شدند دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا پس از صدور دستور خروج نیروهای نظامی آمریکا از سوریه، در نظر دارد 7 تا 14 هزار سرباز آمریکایی را از افغانستان خارج کند. این در حالی بود که گارت ماکیس، یکی از سخنگوهای کاخ سفید ضمن رد این ادعا گفته است ترامپ برای پایان دادن به جنگ در افغانستان و خروج نیروهای آمریکایی دستوری صادر نکرده است.

۱۷ سال پیش، آمریکا با همراهی متحدان خود در ناتو و در واکنش به حملات ۱۱ سپتامبر و براندازی طالبان، به افغانستان حمله نظامی کرد. در این جنگ که طولانی‌ترین جنگ آمریکا در خارج از مرزهایش است، تا کنون ۱۴۰ هزار نفر  از جمله نظامیان، نیروهای امنیتی، شورشیان و غیرنظامیان کشته شده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار