پژوهشگر آمریکایی: هنوز درباره خروج نظامیان آمریکا از افغانستان تصمیمی گرفته نشده است

یک پژوهشگر ارشد آمریکایی شرایط را برای خروج نیرو‌های این کشور از افغانستان نامناسب دانست و گفت هنوز در این زمینه هیچ تصمیمی اتخاذ نشده است.

پژوهشگر آمریکایی: هنوز درباره خروج نظامیان آمریکا از افغانستان، تصمیمی گرفته نشده استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، دیوید سیدنی، پژوهشگر ارشد امنیت ملی آمریکا که درباره گزارش‌هایی مبنی بر برنامه‌ریزی برای خارج کردن هفت هزار نیروی آمریکایی از افغانستان و در مقابل تکذیب این گزارش‌ها از سوی واشنگتن با الجزیره سخن می‌گفت، تصریح کرد همواره در این زمینه خبرهایی وجود دارد و این خبرها تنها به دوران دولت جدید منحصر نمی‌شود. در دولت‌های سابق هم شاهد حضور دو اردوگاه یعنی حامیان خروج آمریکا از افغانستان و مخالفان این خروج بوده‌ایم در آینده نیز شاهد بررسی‌ها و تبادل نظراتی در این زمینه خواهیم بود.

وی ادامه داد: اما هنوز در این زمینه هیچ تصمیمی اتخاذ نشده است. به نظر من احتمال باقی ماندن نیروهای آمریکایی در افغانستان قوی‌تر از احتمال خروج آنان است با این حال اعتقاد دارم استدلال هایی که طرفداران هر دو اردوگاه موافق و مخالف خروج ارائه می کنند معقول و منطقی است.

وی درباره تاثیر تصمیم رئیس‌جمهور آمریکا در خصوص خروج از سوریه بر تهیه گزارش‌های مشابه درباره باقی ماندن یا خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان گفت، آنانی که اوضاع سوریه و عراق را با افغانستان قیاس می کنند غالبا اشتباه می کنند، اوضاع در این دو کشور با افغانستان متفاوت است، از نظر نیروهای مسلح آمریکا، اخیرا داعش افغانستان را با خطراتی مواجه ساخته است به همین دلیل، این رئیس جمهور آمریکاست که تصمیم می گیرد آیا نیروهای آمریکایی در افغانستان باقی بمانند یا نه؟ می دانیم گفتگوهایی با طالبان آغاز شده است، البته این مذاکرات به کندی پیش می رود اما آغاز مذاکرات، مهم تر از هر چیزی است.

دیوید سیدنی افزود درست است ترامپ بسیاری از سخنانش را از طریق توئیتر بیان می کند، اما درباره عقب‌نشینی از افغانستان توئیتی نداشته است. البته در این زمینه در هفته های اخیر گزارش هایی مشاهده شده است که در برخی از آنها آمده است دولت ترامپ تصمیم دارد نیروهایش را از افغانستان خارج کند، اما اگر ترامپ چنین تصمیمی داشت در این باره توئیتی منتشر می کرد. توئیت های ترامپ جدی است، اما هنوز درباره افغانستان توئیتی نداشته است. البته در باره این موضوع در داخل کاخ سفید و حتی به طور کلی در داخل آمریکا گفتگو و تبادل نظراتی وجود دارد.

مجری الجزیره با اشاره به اظهارات وزیر دفاع آلمان که گفته است اگر آمریکا از افغانستان خارج شود ما نیز خارج می شویم پرسید، به نظر شما اگر آمریکا از افغانستان خارج شود واکنش هم‌پیمانان هفده ساله واشنگتن در افغانستان چه خواهد بود؟ دیوید سیدنی در پاسخ گفت، مشکل کشورهایی مثل آلمان این است که آمریکا تجهیزات نظامی خوبی، اعم از جنگنده ها و نیروهای متخصص را به افغانستان گسیل داشته است، در نتیجه اگر از افغانستان خارج شود کشورهای دیگر از حمایت کافی بهره مند نخواهند بود. البته هنوز زود است بتوان درباره واکنش هم‌پیمانان آمریکا در افغانستان سخن گفت زیرا هنوز تصمیمی برای خروج آمریکا از این کشور اتخاذ نشده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: افغانستان ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۶:۱۴ ۰۹ دی ۱۳۹۷
آمریکا وقتی لانه های تروریستی خودش را که آنان را با صرف هزینه های گزاف معادل 7 تریلیون دلار پرورش و بزرگ کرده بود در حال تخریب و انهدام دید به دو جا فکر کرد که آنان را هلی برد کند تا از مهلکه و مرگ حتمی نجات پیدا کنند یکی افغانستان و یکی کشورهای شاخ آفریقا مثل لیبی و سومالی و سودان......تا بتواند سر فرصت و وقت مناسب با برنامه ریزیهای دقیق اهدافش را سازماندهی و پیاده سازی کند و با یک نمایش مصنوعی ظاهراً از خاک سوریه خارج و در خاک عراق اطراق کرد....آمریکا وهیئت حاکمه آمریکائی هرگز منطقه و ثروتهای طبیعی آن را رها نمی کنند مضاف بر بازار بزرگ تجاری کالاهای لوکس مصرفی کارخانجات آمریکائی و تولید کنندگان سلاح و تجهیزات نظامی که خریداران عمده این محصولات گاوان شیردهی هستند که گاوچرانان آمریکائی آنان را تعلیف و تغذیه میکنند.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۱ ۰۹ دی ۱۳۹۷
خودشان داعش رو به افغانستان بردن تا وحشیگری شان را آنجا دنبال کنند.
آخرین اخبار