تحلیلگر روس: آمریکا دیگر پول کافی برای جنگیدن در خارج از مرز‌های این کشور ندارد

تحلیلگر خبرگزاری اسپوتنیک به بررسی دلایل خروج نظامیان آمریکایی از سوریه و همچنین کاهش تعداد آن‌ها در افغانستان پرداخت.

تحلیلگر روس: آمریکا دیگر پول کافی برای جنگیدن در خارج از مرز‌های این کشور نداردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، تحلیلگر خبرگزاری اسپوتنیک مخالفت رسمی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، با اینکه این کشور نقش "پلیس جهان" را ایفا کند، از مهمترین حادثه سال خواند.

به اعتقاد این تحلیلگر روس، عقب نشینی ناگهانی ترامپ از سوریه و کاستن از تعداد نیروهای آمریکایی در افغانستان، نشان‌دهنده آن است که آمریکا دیگر نمی تواند چندین تریلیون دلار صرف اجرای عملیات گسترده نظامی در خارج از مرزهای این کشور کند.

رئیس جمهور آمریکا در جریان سفر غیرمنتظره خود به پایگاه هوایی الاسد در عراق در 26 دسامبر، گفت آمریکا نمی‌تواند به ایفای نقش پلیس جهان بودن، ادامه دهد. وی تاکید کرد ادامه حضور در کشورهایی که بیشتر مردم حتی اسم آنها را نشنیده‌اند، مسخره است.

ترامپ در بخشی از سخنانش تصریح کرد اگر کشورهای دیگر می خواهند ما برای آنها بجنگیم باید هزینه آن را پرداخت کنند و این نخستین باری نبود که ترامپ مسائل مالی را به میان کشید. اوایل امسال هم زمانیکه به خارج شدن خیلی سریع نیروهای آمریکایی از سوریه اشاره کرد، گفت اگر عربستان سعودی می خواهد ما در سوریه باقی بمانیم باید هزینه آن را بپردازد.

در آوریل 2018، وال استریت ژورنال نوشت برخی گزارش ها حاکی از آن است که آمریکا از عربستان سعودی، قطر و امارات متحده عربی خواسته است، برای بازپس‌گرفتن مناطقی در شمال شرق سوریه و پر کردن جای خالی نیروهای آمریکایی پس از خارج شدن آنها از این کشور میلیاردها دلار اختصاص دهند.

اکنون به گفته ترامپ، این ترکیه و عربستان سعودی هستند که باید بار مسئولیت را برعهده گیرند.

وی در ادامه تاکید کرد آمریکایی‌ها صدها میلیارد دلار برای جنگیدن برای دیگر کشورها هزینه می‌کنند. رئیس جمهور آمریکا به کرات اعلام کرده است که آمریکا از سال 2001 تاکنون 7 تریلیون دلار در خاور میانه [غرب آسیا] هزینه کرده است.

تحلیلگر خبرگزاری اسپوتنیک در تفسیر سخنان ترامپ گفت وی به این نتیجه رسیده است که آمریکای جدید دیگر منابع کافی برای جنگیدن در سراسر جهان در اختیار ندارد. واشنگتن قادر نیست تمام متحدان و شرکای خود را مجبور کند برای عملیات نظامی آمریکا در خارج از مرزهای این کشور میلیاردها دلار پرداخت کنند. شکاف های ایجاد شده در پایه های اقتصادی، نهادین و نظامی هژمونی آمریکا اکنون کاملا مشهود هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۹ ۰۸ دی ۱۳۹۷
آمریکا بخاطر منافعش دست به هرکاری میزند حتی این منافع ازطریق خارج ساختن نیروهای این کشور بینجامد
آخرین اخبار