انجام ۸۸۳ کیلومتر شبکه گذاری گاز در کردستان

سال گذشته ۸۸۳ کیلومتر شبکه گذاری در شهر و روستای کردستان انجام شد.

احمد فعله گری مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، از اجرای ۸۸۳ کیلومتر شبکه گذاری در سال گذشته خبرداد و گفت: در سال ۹۸ برای گازرسانی به ۱۲۸ روستا ۱۹ منطقه مسکونی کوخ و ۲۲۴ واحد صنعتی این حجم لوله گذاری صورت گرفته است.

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان با اشاره به عملیات گازرسانی به روستا‌های استان گفت: سال گذشته ۴۶ روستا در هفته دولت، ۸۲ روستا و ۱۹ کوخ واقع شده در مناطق مرزی بانه در دهه مبارک فجر گازدار شده که با احتساب گازدارشدن این موارد تعداد روستا‌های گازدار استان کردستان در پایان سال ۹۸ به ۱ هزار و ۲۹۶ روستا و ۱۹ کوخ در مناطق مرزی شهرستان بانه ارتقاء یافته است.

او با بیان اینکه با گازدار شدن این تعداد روستا ضریب نفوذ در جمعیت روستایی با جهش بسیار خوبی روبرو بوده اظهار داشت: نفوذ گاز طبیعی در بخش روستائی که در اوایل سال ۹۸ در حدود ۸۷ درصد بود با تلاش کارکنان شرکت گاز استان کردستان و همراهی پیمانکاران بخش اجرایی در پایان سال با جهش قابل ملاحظه‌ای به ۹۲ درصد نفوذ در جمعیت روستایی ارتقاء یافته است.

فعله گری یادآور شد: با بررسی حجم لوله گذاری در سال گذشته مشخص می‌گردد هر روز ۵/۲ کیلومتر شبکه گذاری در سطح استان کردستان انجام گرفته که پیش بینی می‌گردد در سال ۱۳۹۹ با در نظر گرفتن مسیر طولانی و پر پیچ و خم روستا‌های باقیمانده حجم لوله گذاری به بیش از ۳ کیلومتر در هر روز افزایش یابد.

او وضعیت نفوذ پذیری گاز طبیعی در استان کردستان را این گونه تشریح کرد: درصد نفوذ پذیری در جمعیت شهری ۱۰۰ درصد و در جمعیت روستایی ۹۲ درصد که در مجموع ۵/۹۷ درصد از کل جمعیت استان کردستان تحت پوشش گاز طبیعی قرار دارند.

لازم به ذکر است در حال حاضر تعداد کل مشترکین شرکت گاز استان کردستان در بخش‌های خانگی، تجاری و صنعتی ۵۴۰ هزار مورد می‌باشد.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: گازرسانی ، روستاییان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.