اهالی روستای شاخ کوپال بخش غیزانیه، سرگردان در طلب آب/آبرسانی بوسیله ۲۰ دستگاه تانکر آبرسان انجام می‌شود

دهیار روستای شاخ کوپال گفت: تاکنون تانکر آبرسانی به این روستا نیامده است و مردم هر تانکر آب را به قیمت ۲۰۰ هزار تومان خریداری می‌کنند.

اسماعیل جامعی دهیار روستای شاخ کوپال بخش غیزانیه از توابع کلانشهر اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: حدود ۲ ماه است که آب لوله کشی در غیزانیه و روستا‌های تابعه آن قطع شده، البته سال‌های زیادی است که مردم این منطقه با مشکل تامین آب و فشار کم آن دست به گریبان هستند.

او افزود: طی ۲ ماه اخیر، بدلیل شکستگی خطوط لوله انتقال آب از رامهرمز به غیزانیه، آب قطع شده و علیرغم اینکه آبفای روستایی خوزستان وعده تامین آب با تانکر‌های سیار آبرسان داده، مردم مجبورند برای مصرف شرب، شست و شو و دامداری هر تانکر آب را به مبلغ ۲۰۰ هزار تومان خریداری نمایند.

جامعی با بیان اینکه آب و فاضلاب خوزستان و آبفار استان برای تکمیل خطوط انتقال آب با مشکل نبود بودجه و همچنین جوشکاری خطوط شکسته آب مواجه شده است، اظهار داشت: قبلا تانکر‌های آبرسان به روستا می‌آمدند، اما کیفیت این آب بسیار پایین است و نه تنها برای مصرف خوراکی و پخت غذا مناسب نیست، بلکه نمی‌توان از آن برای شست و شو هم استفاده کرد.

دهیار روستای شاخ کوپال بخش غیزانیه تصریح کرد: از صبح امروز پیگیر دریافت یک تانکر آب برای این روستا هستیم و تاکنون هیچ کس پاسخگوی ما نبوده و هیچ تانکر آبی به روستا نیامده است.

با توجه به اینکه روز گذشته، عادل حرباوی سرپرست شرکت آب و فاضلاب روستایی استان خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفته بود که هر روز تانکر‌های سیار آبرسان، کار آبرسانی به روستا‌ها را تا پایان عملیات تکمیل پروژه خط انتقال آب به بخش غیزانیه را انجام می‌دهند، به منظور پیگیری و بررسی این موضوع طی تماس تلفنی، ماجرا را جویا شدیم.

او گفت: از صبح امروز ۲۰ دستگاه تانکر آبرسان به روستا‌های فاقد آب اعزام شده و عملیات آبرسانی با همکاری ارگان‌ها و سازمان‌هایی از جمله؛ ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره)، اداره کل منابع طبیعی آبخیزداری استان خوزستان، امور عشایر استان و ... در حال انجام است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

حرباوی اظهار داشت: با توجه به اینکه پروژه انتقال آب از شیبان به غیزانیه پروژه‌ای عظیم است، تا ۳ هفته آینده تکمیل خواهد شد و بخش زیادی از مشکل اهالی برای تامین آب رفع می‌گردد و کاهش کیفیت آب بدلیل افزایش تولید آب است و طبیعی است که کدورت آب بالا باشد، اما با بهره برداری در موعد مقرر، شاهد بهره مندی روستاییان از آب شرب سالم خواهیم بود.

رسول ساکی بخشدار غیزانیه به خبرنگار ما گفت: وضعیت به این شکل نیست که هیچ روستایی از نعمت آب محروم باشد، بلکه آب برخی از خانه‌ها قطع می‌شود که برای تامین آب موردنیاز خود باید دهیار هر روستا از دو سه روز قبل برای ارائه درخواست اقدام نماید.

او اظهار داشت: دهیار هر روستا با اعلام تعداد خانوار‌ها و اعضای هر خانواده که برای تامین آب مصرف خود و دام‌ها با مشکل مواجه هستند به راحتی می‌تواند از کمبود آب جلوگیری نماید و در صورتی که نسبت به ارائه اطلاعات کوتاهی کند، هیچ مسئولیتی بر عهده بخشداری و آبفا روستایی نیست.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.