یورونیوز: دومین نفتکش ایرانی در سواحل غربی ونزوئلا پهلو گرفت

بنا بر اعلام شبکه یورونیوز، دومین نفتکش ایرانی حامل سوخت برای ونزوئلا، در ساحل پالایشگاه «کاردون» پهلو گرفت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از یورونیوز، دومین نفتکش ایرانی با نام فارست روز چهارشنبه ۲۷ مه در ساحل پالایشگاه «کاردون» در سواحل غربی ونزوئلا پهلو گرفت.

پیش‌تر یک نفتکش ایرانی دیگر هم با پهلوگیری در سواحل ونزوئلا بار خود را تخلیه کرده بود. اعزام نفتکش‌های ایرانی به ونزوئلا با استقبال ویژه دولت این کشور مواجه شده بود و نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا، از تهران به خاطر اعزام محموله بنزین تشکر کرده بود.

سومین نفتکش ایرانی هم که با نام «پتونیا» وارد منطقه انحصاری اقتصادی این کشور شده است و به زودی در سواحل ونزوئلا پهلو خواهد گرفت.

نفتکش پتونیا، پس از فورچون و فارست، سومین نفتکشی خواهد بود که طی روز‌های اخیر محموله بنزین ایران را به کشور ونزوئلا می‌رساند.

نیرو‌های مسلح ونزوئلا با اسکورت نظامی دریایی و هوایی، به صورت ویژه از نفتکش‌های ایرانی استقبال کرده بودند. گفته می‌شود در مجموع پنج نفتکش از سوی ایران به سمت ونزوئلا اعزام می‌شود و محموله‌های سوختی را به این کشور بحران زده می‌رسانند.

در هفته‌های اخیر اخباری در خصوص توقف احتمالی نفتکش‌های ایرانی از سوی ایالات متحده منتشر شده بود. همچنین نیروی دریایی آمریکا از اعزام چهار ناو جنگی به نام‌های «یواس‌اس دیترویت»، «یواس‌اس لاسن»، «یواس‌اس پربل» و «یواس‌اس فاراگات» برای توقیف پنج نفتکش ایرانی خبر داد که این ناوگروه به همراه هواپیمای «پی ۸ پوسایدون» راهی کارائیب شده بودند. اما تا کنون دو نفتکش با موفقیت در سواحل ونزوئلا پهلو گرفته و سومی هم وارد منطقه انحصاری اقتصادی این کشور شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار