بازارماهی فروشان میناب در چند روز اخیر کانون شیوع بیماری کرونا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از شنتاسایی ۱۲۶ مبتلا به کرونا خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان،حسین فرشیدی رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: در ۲۴ ساعت اخیر ۱۲۶ مبتلا به کرونا درهرمزگان شناسایی شدند و ۲ بیمار کرونایی فوت کردند.

فرشیدی افزود:با ابتلای ۱۲۶ نفر دیگر به کرونا، شمار مبتلایان در استان به سه هزار و هفت بیمار افزایش یافت و هر دو بیمار فوت شده از بندرعباس با سن ۷۲ و ۵۸ زمینه بیماری قلبی داشتند.

او گفت: از مبتلایان جدید، ۹۹ نفر در بندرعباس، ۱۷ نفر میناب، ۲ نفر کیش، ۲ نفر بندرلنگه، ۳ نفر بستک و بندرخمیر، قشم و جاسک هر کدام یک نفر ثبت شده است.

رئیس دانشگاه غلوم پزشکی هرمزگان گفت:در ۲۴ ساعت گذشته ۴۲۵ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در استان گرفته شد که ۱۲۶ نفر مثبت شد.

فرشیدی گفت: در۲۴ ساعت گذشته دو نفر در استان فوت کرده اند و شمار فوتی‌ها بر اثر کرونا در هرمزگان به ۴۰ نفر افزایش یافت.

او افزود: اکنون ۱۰۷ بیمار ایزوله هستند و ۲۰ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه (آی سی یو) بستری اند که بیشتر آن‌ها حال عمومی خوبی ندارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان افزود: روستا‌های پرجمعیت و ایجاد خوشه‌های متنوع از بیماری در میناب ضرورت توجه شبکه بهداشت درمان میناب و مسئولان را بیشتر می‌کند.

فرشیدی با تاکید بر منع هر گونه تجمع گفت: در یک هفته اخیر شمار مبتلایان به کرونا افزایشی است وبازارماهی فروشان میناب در چند روز اخیر کانون شیوع بیماری بوده است.

او گفت: استفاده از ماسک در مکان‌های سرپوشیده و رعایت بهداشت فردی ضروری است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از مردم خواست برای قطع زنجیره شیوع کرونا شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند.

فرشیدی با بیان اینکه مواد ابتلا به کرونا در شهرستان‌های غرب هرمزگان کم است گفت:مبتلایان جدید بستک مسافران ایرانی هستند که از کشور‌های حوزه خلیج فارس به بستک سفر کردند و اطلاعاتی از گذشته آن‌ها در دست نیست که باید دو هفته قرنطینه شوند.

 

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.